Vad kostar chip/tatuering?
Hej!
Hur mycket brukar att endast chippa gå på?
Eller kan man chippa/tatuera samtidigt?
(Tatuera för att det inte är alla katter har chip, och därför kanske det inte bryr sig om att chippa, och chippa för att tatueringar brukar blekna/bli svåra att tyda.)
Det är endast en fråga om pris, vill inte ha några OT kommentarer.

Det går inte att svar på vad det kostar. Alla veterinärer ta olika pris.
För att tatuera så måste ju katten sövas och det kostar ju mer.
Ring din vet och kolla vad h*n tar.
Stolt ägare till tre La permer
Okej. men jag tänkte ett ungefärligt pris, ev. vad ni betalat.

Jag har aldrig bara chippat utan gör det samtidigt som jag vaccinerar och besiktigar. För två vaccineringar en chippning och en besiktning betalar jag straxt under 1000 per kattunge.
Stolt ägare till tre La permer
Jag läste nånstans när jag googlade att det kostar ungefär 300 för både tatuering och chip. Så om du vill ha båda går det på ungefär 600. För tatueringen tror jag man kunde få en rabatt om man skulle kastrera samtidigt :)
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Okej. Tack för svaret!
Kastrerad är hon redan.. :)
Min veterinär tog 175:- för tatuering. Det gjordes medan hon fortfarande var sövd efter kastrering, för 2 veckor sedan. En chippning hade kostat 250:-. Jag valde tatuering för då syns det att hon har en ägare. Här där jag bor är det ingen som kollar ifall en katt är chippad om man åker till polisen med en upphittad katt. De tar inte ens upp anmälan om att man hittat en katt. Så att chippa kändes meningslöst.
Jag googlade lite och hittade dessa priser på lite olika kliniker
Tatuering: 575kr /460kr /365kr /595kr
Chip: 375kr /280kr /290kr /400kr /250kr /445kr
Endel verkar inte riktigt vilja tatuera om djuret inte ska sövas för någon annan anledning också.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Jag har bara tatuerat när kissen ändå har varit sövd för kastrering, och det har då blivit 100 kr respektive 230 kr.
#7, jag som ägare/jourmatte (eller ja, har bara jourkatter nu, men har haft egna också) vill inte söva mina katter/jourkatter i onödan heller.
Sen tycker jag att det är bäst om katten har båda märkningarna, speciellt om den ser "vanlig" ut, i och med att chip inte syns och alla inte vet att katter kan vara chippade, samtidigt som en tatuering kan bli suddig. Så chip så fort som möjligt och sedan tatuering när tillfälle ges är det jag rekommenderar.
Sen kan det bli annat om det till exempel blir som med en av mina fd jourkatter där det var chip som ingick i kastreringspaketet, och han har ännu inte behövts sövas för tandsten eller liknande så han är fortfarande inte tatuerad. Han är dessutom en svartvit klassisk huskatt så verkligen den typ av katt som behöver en synlig märkning.
Oj, ringde veterinären närmast mig, och frågade om tatuering, och dom tar tydligen 600 för en >.<
Ska ringa och kolla den andra kliniken också, för tyckte det var lite väl dyrt…
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

#9, men då är det säkert så att de räknar med sövning också, och den är dyr.
Görs det i samband med kastrering eller tandstensborttagning eller så så ingår ju sövningen i det och du behöver bara betala vad just själva tatueringskostnaden blir.