Knöl vid svansen?
Hejsan! Min 2 åriga han katt har fått någon slags knöl vid början av svansen. Det är som om att det buktar ut "runt" om svansen ca 2 cm brett. Han blir irriterad när klappar/drar längs svansen. För övrigt verkar han må som vanligt. Någon som vet vad detta kan vara? Tack!
Foto?
1# Man kan inte se den, bara känna den :/
Kan det vara ett bett som har blivit infekterat?
Vår katt har fått det en gång och vi var tvugna att ha dränage i såret i nästan en vecka, det såg ut som du beskriver det.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
#3 Hej, nu har jag precis kommit tillbaka från veterinären som konstaterade att bölden var (precis som föregående talare påpekat) från ett bett. Sotis stannar över natten och de kommer att åtgärda detta imorgon genom att söva honom och sedan få ut resten av varbildningen då bölden redan börjat spricka.. Vad jag har fått lära mig idag är att det är väldigt viktigt att ta tag i dessa bölder så snart som möjligt eftersom att bölden annars kan bli värre och kattens svans kan då trilla av. Jag vet inte vad det kostar på andra kliniker eller liknande men mitt besök kommer att kosta runt 2000 - 2500 kr. Antagligen för att jag inte hunnit försäkra honom ännu. Jag vet inte om detta är ett rimligt pris men jag skulle betala vad som hest för min lilla skrutt. Tack för hjälpen.
Svarade just i din andra tråd nu såg jag att han ska sövas. Narkos kostar flera 1000 här iaf så du ska nog va väldigt glad om du bara behöver betala 2500!
5#
Ojdå, inte visste jag att det kunde vara så dyrt. Jag ska verkligen vara glad om det inte kostar mer då. Jag trodde aldrig att de skulle ta ut så mycket för att hjälpa ett litet djur. Men å andra sidan så vet de väl att vi djurägare skulle ge vad som helst för våra smådjur.

Min katt Q har sen den 19 april kostat drygt 52 tusen i veterinär kostnader. Som tur är så hat jag henne försäkrad. Ett dygn på intensivvårdsavdelning kan kosta i runda slängar tio tusen.
Stolt ägare till tre La permer