''Utehus'' till katt?
Har någon här någon idé på ett litet utehus till katt? :)
Som ett vind/regnskydd ifall katten inte skulle komma in på ett tag?
Kartong håller ju inte ifall det skulle regna..
Min katt är inte ute 24/7 för er som skulle tro det, men alltid finns det dom gånger man inte är hemma osv.
Och jag tänker inte bygga varken kattgård, kattlucka eller konvertera henne till innekatt :)
Jag är bara ute efter råd! :)
mvh
Vi har byggt en isolerad "låda" (plywood och frigolit) med en värmekälla (gammeldags glödlampa) och fönster (plexiglas) för våra lagårdskatter i vintras. Dom hade plusgrader även i 20 minus, men just det huset är i lagårn så vi behövde inte regnskydda det men katterna älskade det, dom kunde sitta i värme och kolla på oss då vi går omkring och jobbar 😃
l'm back
Bra tips! :D
Det får jag testa :) Dock så kan jag nog inte modda till en glödlampa.. Men kanske några filtbitar? :)
Har även en grannkatt som kommer hit och ''gråter'' då han nästan aldrig får komma in, han sitter just nu utanför här och vill in i regnet, man vill ju, men man kan ju inte..
En sån låda borde ju passa andra katter också, och inte bara min.. :)
vi bäddade ju för katterna också och vi hade ju katterna ute hela tiden (tro mig katterna klagade inte) därför ville vi ha värmekälla.
Kan du borde du ha huset högt katter gillar att sova högt.
l'm back
Okej!
Ja jag ska se om man kan få tag på lite virke :)
Tack för tipset!
Precis!
Något såntdär hade jag tänkt mig! :)
Är det din? Hur har ni byggt den?
Jag är inte så speciellt händig och har inte så mycket mer hemma än hammare och spik.. :)
Det är min man som gjort den av pärlspont som blev över då vi satte panel i köket😂. Det du behöver är något i trä som du kan spika ihop och frigolit som du kan klä den invändigt med och sätta på taket.
Du kan börja med att mäta upp väggar och tak och botten. Spika ihop allting utom botten och sätt sen frigolit på insidan. Sätt sen dit botten med frigolit på insidan. Såga sen upp ett lagom stort hål framtill så att katten kan komma in. Sätt dit en hoppbärda och fäst frigolit på denne sätt dit ben. Sätt frigolit uppe på taket.
#5 Vilken häftigt kattslott, väldigt "kattigt" på alla sätt och vis. Vilken bra lösning din man gjort!
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
# 8 😃Tack!
Skriv ut bilden på #5 och åk till ett byggvaruhus, personalen där kan säkert hjälpa dig med allt material du behöver.