Intressekoll samt tips
Hejsan, jag planerar att starta en nätbutik för gnagare, hund och katt-tillbehör, inom en snar framtid. Tänkte göra en intressekoll och se vad ni här på Katter.ifokus saknar i dom nätbutiker som finns just nu.
Ös gärna på med en massa olika produkter ni skulle vilja se i en nätbutik som har sin nisch på just gnagare, katter och hundar! :)
Jag hade gärna velat ha tillgång till ett bra utbud av Barf, typ färdiga korvar som det bara är att servera, utan att man måste blanda och mäta och tillsätta och krångla.
Ingen butik i min närhet vill ta hem då de anser att marknaden är för liten, så kan man beställa till ett hyfsat pris skulle jag nog vara intresserad.
#1 Ska absolut överväga att beställa in det till min kommande webshop, Barf blir ju allt mer populärt och jag har faktiskt koll på ett företag som säljer just Barf i korvar som är färdiga att serveras!
När min webshop är färdig kommer jag att köpa annonsplatser här runt om på iFokus, så håll utkik! :)
Är det Mia Thuk´s barf?
Jo just ja, en sak till.
Oftast när man hittar billigare saker via nätet, så blir det lika dyrt som att köpa det i butik när man lägger på frakten. Då kan jag lika gärna åka ner direkt till butiken och köpa det för samma pengar.
Så. Jag vet inte om det är möjligt, men går det att få en bra deal med fraktbolag/posten? Inte alltför sällan går ju frakten loss på runt en hundralapp, även för småprylar.
#4 Jag har kollat in hennes produkter och hon använder sig av Musch, vilket jag också tänkt göra. Ska dock kolla upp alla alternativ innan jag bestämmer mig.
Det är mycket möjligt att sänka priserna, frakt kan däremot vara svårt är inte helt säker på hur det ligger till med den delen. Men det kostar ju inte mycket att köpa in varorna från grossisterna, jag kommer eventuellt kunna ha ganska låga priser på en del produkter, vilket kan kompensera lite för frakten. Jag kommer försöka pressa priserna så lågt som möjligt och ha många olika erbjudanden :)
#5 det är bäst om du hittar egen nisch och kan erbjuda spännande, unika produkter som ingen annan erbjuder ( det försöker iaf jag göra i min butik) annars kommer du snabbt bli utkonkurrerad av stora kedjor som animail eller zooplus - som enskild företagare med endast webshop har du ingen chans att konkurrera ut stora kedjor prismässigt om du ska nånsin gå runt med företaget - det beror på att dom handlar stor antal varor och uppnår goda rabatt- sats ;) det var ett tips från mig - ägare till webshop med djurtillbehör sedan 2 år tillbaka ;)

Önskemål: Starta en webbshop med enbart BRA mat - färskfoder, blötmat, tugggodis, godis, och att du skippar dåligt torrfoder som t.ex. Royal Canin, Hills, Bozita, IAMS, ProPlan m.fl. Jag ser gärna fler som säljer Orijen, Applaws, ZiwiPeak, Carnia, Acana, Porta 21 Sensible och Wildcat, samt det jag skrev ovan!