Hur ser era ut?
Hej alla kattägare :-)
Jo, det är så att jag planerar hur/var vi ska bygga vår rastgård här hemma. Jag undrar hur stora era rastgårdar är?
Vad tycker ni är lagom?
Vi kommer ha 2 katter, 3 om jag kan övertala min man
Vi kommer bygga den vid vår in glasade altan, så att de kan gå genom en kattlucka från altanen till rastgården.
Tänkte sedan sätta i en kattlucka i ytterdörren så de kan gå ut som de vill sedan på hösten.
MvH Catrin M

Så här ser vår altan och katternas uterum ut.
http://katter.ifokus.se/discussions/4d71347cb9cb46222d04c49d-att-nata-in-en-altan
Stolt ägare till tre La permer
En rastgård för katter? Det var nytt för mig. När vi haft katt har dom antingen varit inne eller ute-katter. Är detta ett nytt fenomen eller är jag helt enkelt lite konservativ? 😛
#1 Wow, ni har verkligen gjort jättefint till er och katterna. Hoppas kunna bygga om vår lika fint i framtiden!
Får nöja mig med vår lite små risiga altan tills jag får jobb :-)
Tack för att du delade med dig!
#2 Det är inte nytt vad jag vet :-) Nästan alla uppfödare har rastgårdar tror jag. Även många som bara har sällskaps katter.
Perfekt om man vill att katterna ska kunna vara ute, men inte vill ha dem ute själva i det fria.
Passar oss utmärkt som bor i Villa område
Vi har gjort en innätad rastgård i anslutning till vår inglasade veranda. Så om vädret inte är så bra så sätter vi in ett nätfönster i verandan så kan de sitta och sniffa och få lie frisk luft😃
Vår kattgård är ca 60 m2 och vi har kattlucka i altandörren så att de går ut och in som de vill. Den var inte allför besvärlig att göra. Reglar 45x45 som står i jordankare, voljärnät runt. Tunnare reglar i toppen för att stabilisera och sladdrigt rådjursnät snett inåt upptill så att de inte kan klättra över
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Vore underbart att kunna ha en så stor rastgård till katterna! ser superhärligt ut.
Inga fler som kan tipsa om hur stor en rastgård ska vara?
Hur stora är era?