Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1672 ggr
rudyC
8

ja blir bara så läss!!

måste bara få skriva av mig…

ni vet säkert att ja förra året tog in en kattunge/ungkatt som var smal som en pinna och hade bara skinn…

hon mår nu jätte bra och är en jätte primadonna 👍

men med tanke på att jag har flyttat och så så fick hon bo kvar hos min förra kille

nu till det här huset som vi har flyttat så sa hyresvärden att det går katter här men att det va förra ägerans och att han skulle ta me dom

dock så är ikke fallet då det är sommar katter eller kull från antgligen från förra året då dom inte är tama och rädda för människor

och än en gång är man tvungen att ta in och städa upp efter ignoranta idioter som bara kan me att lämna katter utan mat eller nått
att dom överlevt är ju bara ett under då alla är så undernärda att man kan se ryggraden på dom

ja blir bara så läss på sånthär!!!  😭

men nu har jag fått in den som är tamast av dom så nu ligger hon (Ninja) i knät på mig med en mätt och tjock mage och imorrn blir det till att köpa dunderfoder så får hon bli inne katt tills hon äter upp sig så ja kan åka till vet. me henne så att det blir en sterelisering

Persifone
5

Vissa människor alltså…

Tur att det finns folk som dig :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

rudyC
0

tack =)

bilder kommer snart =)

MrsBex
3

Fattar verkligen inte folk som flyttar ifrån sina djur. Om man nu tröttnat på dem kan man väl åtminstone se till att de får nya hem?

Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig

danitza
5

Hur kan man lämna sin katt ute utan mat och ingenting?

Stackars katter! Men som Persifone skrev, tur att det finns folk som dig! 🙂

rudyC
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

liten uppdatering från oss

tid bokad för sterelisering så att hon ska kunna få gå ut innom några veckor

hon mår nu relativt keligare katt har ja nog aldrig haft
dock är jag lite orolig över att hon inte äter som hon ska och i och med det inte går upp i vikt

hon har iof marsat som en idiot =) kan det bero på det? att hon inte äter som hon ska

hon går på royal canin foder
 ja har mixat ihop kitten och exigent och en 400g "kitten" proplan
för att hon ska få i sig så mycket fett och proteiner så möjligt när hon väl äter

eller ska ja ändra nått?

IceJossan
2

Skönt att det gått bra!

Hmm… Vilke fodersorter har du testat? RC är inte särskilt bra mat, och om maten inte passar hennes kropp och hon inte heller gillar den så är det svårt att få henne att äta bra.

Har du testat fler sorter? Orijen, Eukanuba, Porta 21 Sensible, osv? Har du testat blötmat?

Josefa
1

Fertila katter är många gånger svåra att få upp i vikt. För mycket oro i kroppen.

rudyC
0

ska göra en ordentlig undersökning på henne … tycker att hon roslar när hon blir anfådd…

grandma
2

Om hon var utekatt så kanske hon behöver avmaskas eller har du gjort det? All heder åt dig som hjälper henne. 🌺🌺🌺

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

rudyC
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack 🤗

ne ja har ju inte gjort det trodde inte man behövde göra det om man inte såg att dom hade mask men det står med på ska göras listan!

skickar med en gose bild 😃

grandma
0

Vilken gosekatt hon verkar vara och jättefin.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

rudyC
0

tack har långe velat ha en "blå" katt och hon är dessutom jätte snyggt tecknad !

ja det behövs inte mycket till för att hon ska sätta igång att spinna och dräggla =)
och i morse väckte hon mig för sin morron gos som hon får innan jobbet … katt fan tänkte jag det är ju jätte tidigt men når hon hoppade upp i sängen ringde klockan … tajming eller ?👍

Thaeri
1

#12, hon är blå (med vitt)😉Det är vad den kattfärgen heter, då det finns så många som skulle kunna beskrivas som grå.

Sofy
0

Du menar kastrering va? För en sterilisering är inte speciellt bra om det nu finns veterinärer som ens genomför sånt idag. Hur som helst, åh vad glad jag blir att du vill hjälpa katterna, stor ✨ till dig.

Avmaska och kastrera så går hon nog upp i vikt. Royal Canin är inte ett speciellt bra foder men bättre än inget alls och jag själv rekomenderar Applaws torrfoder samt mjau och bozita blötmat.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

rudyC
0

ja har alltid trott att kan kastrerar han djur och stereliserar hon djur ??

varför är inte "canin" mat bra?

vinteralvan
3

Tidigare var det så men numera så kastrerar man båda honom och hannar. Royal canin innehåller mycket säd, det bör man undvika även mat som innehåller socker och fisk. Mjau blötmat och Bozita är bland det bästa man kan ge enl mig och många andra.

Sofy
0

#15 Idag ska både honor och hanar. Kastrering är när allt tas bort medan sterilisering knippsas bara äggledarna av. Royal canin har ett väldigt dåligt innehåll då det bara innehåller utfyllnader och foderfrågor kan du få mycket hjälp av här på iFokus då det finns mycket kunniga och duktiga medlemmar här.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

rudyC
2

tillbax från veterinären och allt hade gått bra

nu e hon groggy och om möjligt ännu ynkligade än förut
och jag själv har slagit mitt rekord på att vara uppe längst det är snart 24 timmar (jobbar natt)
va gör man inte för sina älskade djur…

Eywa
0

Royal canin inntehåller väldigt mycket spannmål och annat som inte katter bör äta. De använder väldigt många olämpliga ingredienser som utfyllnad för att det ska bli billigare för dom att producera, men säljer det likväl lika dyrt som ett kvalitetsfoder som tex. Orijen och Porta sensible 21. 

Kastrering innebär att man tar bort livmoder och äggstockar hos hondjur och testiklar hos handjur. Sterilisering utförs knappt länge, det innebär att man kapar äggledare eller sädesledare. Sterilisering utförs mestadels på människor som inte längre vill kunna få barn, kastrering utförs oftast på djur då det är bättre för hälsan och även psyket.