Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 7279 ggr
missan22
0

Four Friends Kattsand

Hej,

Har tidigare endast använt Ever Clean Kattsand, men har via en vän fått reta på att Four Friends har lanserat en ny Kattsand som skall vara lika bra - fast mycket billigare.

Är det någon som testat denna Kattsand eller hört om den håller måttet?

Tacksam för svar!

Melow
2

Har testat FF Kattsand och är super nöjd det är MYCKET BRA!! Klumpar suveränt dammar minimalt och är minst lika bra som ever clean fast biligare.

Köpte sanden för 139:-/8kg http://www.kattmugg.se/product.html/four-friends-lavendel-8kg?category_id=32

Rekommenderar den verkligen!

Kattten
1

Hej, har börjat använda four friends Kattsand och är nöjd med den, sanden klumpar bra och tar bort lukten. 

===

Gatukorsning
1

Jag har den inte själv just nu, men en vän till mig som har 5 katter tycker att four friends är riktigt bra. Ska tydligen inte damma så mycket heller.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

grandma
3

http://www.superzoo.se/kategori/Everclean

här finns Ever clean extra strenght unscented För 139:- 10 kg.

Jag har provat alla möjliga  sorter och tycker att denna är bäst. Dammar inte heller.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

missan22
0

139:- för 10kg, det är väl en kampanj dom har?

Att Ever Clean är en bra sand vet jag, jag var dock nyfiken på four friends egna Kattsand då den verkar vara mycket billigare och bättre.

grandma
0

#5 Står inget om kampanj. Hittade tidigare på ett annat ställe för 159:-

men där var den tillfälligt slut.

Däremot såg jag nu att de inte har fraktfritt när man handlar över 500:- som de flesta har. 😕

// Nalle Puh// 

[Timantis]
0

jag köpte hem en idag till kampanj pris 99kr tänkte testa men då jag ger 279 för 28kg Compac care o är nöjd med den så måste Four friends Kattsand vara väldigt bra om jag ska byta.

Fick även veta att den tillverkar på samma ställe som Ever clean så det kanske igentligen är samma?

grandma
0

#7 Ja compact care är billiga men jag har sand i hela lägenheten sen jag tog hem den. I mitt tycke alldeles för finkornig och fastnar mycket mer i tassarna men den klumpar sig jättebra. Nu går jag  tillbaka till EC när den sista säcken är slut. 🙂

// Nalle Puh// 

[Timantis]
1

Ja sand sopas upp här med men det tycker jag det gör med vilken sand man än använder.

grandma
0

#9 Javisst är det så, mer eller mindre.  Men mycket mindre med EC Extra strenght. Den är lättare att sopa eller dammsuga upp i och med att kornen är lite större. MAn får prova sig fram som jag och säkert de flesta har gjort tills man finner sin favorit. 😉

// Nalle Puh//