Foder till mager dräktig katt?
Jag har en abessinierhona som är dräktig. Hon är så mager så det nästan skramlar om henne när hon går. Hon tigger ständigt av vår mat när vi äter och hon får en smakbit om vi tycker det är lämplig mat. Annars har hon fri tillgång till torrfoder Feline Porta Sensible. Jag har ställt fram kattungefodret i samma serie till henne men hon äter det inte.
Vad ska jag ge henne för att få lite hull på henne? Vill inte ha något med mycket kolhydrater i.

BARF eller HILLS A/D.
Stolt ägare till tre La permer
Min lilla magra tjej ratar också Porta 21 hon äter där emot applaws torrfoder och sedan får hon kyckling köttfärs och lite annat liknande.
Kontaktar du Applaws skickar de ut provpåsar så att du kan testa om hon gillar det.

Blötmat?

Blötmat?
SJälv tycker jag att Royal Canins Queen är bäst till magra katter. funkar även till mamman under såväl dräktighet o när hon fått kattungar. Bra foder för kattungarna med. Detta foder är överlägset enl mej.
Hur långt gången är hon? har hon mat framme hela tiden?

Var hon mager från början eller är det efter hon blivit dräktig hon gått ner? Är hon kollad så det inte är någonting fel?
Vissa går ju ner precis innan födseln men det beror ju på hur långt hon har kvar.

Hon har alltid varit mycket smal och matglad (människomat). Nu har hon löpt två gånger innan hon blev parad och det är ju normalt att de inte är så matintresserade då men eftersom hon inte hade några marginaler så blev hon så himla tunn. Hon har midja! Hon är två år men har inte löpt förrän nu eftersom jag har givit henne p-piller sedan innan hon började löpa eftersom jag har hennes brorsa också. Det är kollat hos veterinär och hon är avmaskad för säkerhets skull.
Hon var iväg i påskas och blev parad så jag har inte ens kunnat konstatera ännu att hon verkligen är dräktig men det utgår jag ifrån.
Testa RC kattungefodret det har hjälp oss med mager katt som hade ungar (hittekatt) inte den bästa men den smaka gott iaf enligt katten och hon öka fint i vikt även kattungarna uppskatta denna mat sen när dom börja äta. Ge även råkost jag ger kyckling med skin+ben till våran katt. Skinnet är rätt fet så ger jag kyckling till hundarna får han lite mer skinn, han är rätt slimmad med våran katt vi har idag.
RC Queen är extra gott och hyfsat ok mat. Det finns bättre men i läget mager katt så är det viktigast att de vill äta.
Vi hade samma problem och vår katt gick upp bra av Queen.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Har också en kinkig kattfröken som inte vill äta det jag tycker hon ska äta, men det som dög var RC hårdmat för siameser och Iams kitten blötmat i påse.