Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1324 ggr
[Lizzier_83]
0

Pris hos vet?

Frågar här också om någon vet. Fick ju påhälsning idag av en extremt tovig kattkrake, det går inte att beskriva hur stora tovor katten hade, det satt som hårda kakor på den lilla kroppen. Jag ska ringa polisen och fråga om råd men om ingen ägare hittas kan jag själv tänka mig att betala för att få bort tovorna, det skär i hjärtat att den ska gå runt i det skicket. Så min fråga är, hur mycket, mellan tummen och pekfingret, kan det tänkas gå på om det blir så? Katten kommer att behöva sövas, eller om den får lugnande, och sen får de raka bort nära på all päls, plus att den har öronskabb som den behöver behandlas för. Så vad tror ni att det kan gå på i runda slängar?

ElmerKrudd
0

mellan typ 800 och 1200 tror jag det var hos min vet. beroende på hur mycket det var såklart :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[Lizzier_83]
0

Aha men inte så mycket mer då iallafall? Om man avsätter 1500 så bör det inte gå över den summan? Gäller det inklusive öronskabben?

ElmerKrudd
0

Missade att det var öronskabb med. Min katts behandling för det gick på ca 700 tror jag.. Så det kan nog behövas mer än 1500

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

annzoo
0

Är katten hanterbar kan man kanske försöka klippa bort tovorna själv?

Rafflan
0

Min katt rakades utan lugnanade :)

AgnetaB
1

Hade det varit jag hade jag ringt till en privat vet o berättat att jag hittat en katt med det o det felet o undrat om man kan få ett bra pris:)

Ska du behålla den alltså?

Josefa
4

Passa på att kastrera katten om den sövs. Och id-märk. Så kan ingen komma senare och göra anspråk på den.

Kastrering av hane går på ca 500 och ca 1000 för hona. Skulle gissa att du får lägga till några hundralappar om den ska rakas samtidigt. Och en hundralapp för att de skriver ut ett recept på Stronghold som tar död på skabben. Nu på våren har en del veterinärer paketpris på kastrering och id-märkning/vaccinering.

Mantissa
1

Många veterinärer har kampanj på kastrering nu under våren!

[Lizzier_83]
1

#4# Den verkade underbart snäll men det finns ingen chans att klippa dem själv, de sitter som hårda plattor klistrade mot kroppen.

#6# Jag vet inte, först ska vi kontakta polisen och höra vad de säger, sen blir det väl till att leta efter kattens ägare och i slutändan om ingen ägare hör av sig så provar vi nog. Vi har dock en egen dam på snart elva år som alltid levt själv så jag är tvivlande på om det går tyvärr.