Orijen vs Applaws?
Jag ger Orijen till mina 2 huskatter (ca 3 & 2 år) just nu men funderar på att byta till Applaws.
Är det så att säga "någon idé" att göra det?
Såg att Applaws är lite billigare än Orijen hos Animail och innehåller lite mer i påsen.
Men mest är det de att katterna fäller något gräsligt. Spelar ingen roll hur mycket än borstar. Kanske ett foderbyte kan förbättra pälsen lite?
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Tycker inte att du borde byta då Orijen är bland de bästa torrfoder som finns på marknaden. Tycker att Applaws är överskattat. Då mina katter blev sjuka av fodert samt att jag har läst ett tiotal gånger om katter som blivit sjuka i samband med Applaws så är det ett foder som jag är mycket skeptisk till.
Det är klart att det skiljer sig från katt till katt men efter min egen erfarenhet så tror jag att det är något konstigt med deras foder.
Om katten inte har fiskallergi så rekommenderar jag dig att testa laxolja.
Ett par äggulor i veckan kanske också kan hjälpa.
Jag har inte gett Orijen, bara Applaws.
Då vi bytte till Applaws spydde mina båda katter till och från under en eller ett par veckor. Sen var de ständigt lite mjuka/halvlösa i sina magar. Vi testade allt som allt under 2-3 månader utan att de blivit bättre i magarna. Nu får de inte Applaws längre och magarna är så fina så.
Så stanna kvar vid Orijen är mitt råd.
Tack för svar. Det får nog bli så att fortsatt blir Orijen. Äggulor ska jag prova!

Hmm, även jag har funderat på att byta till Applaws med färre ingredienser, men stannar på Orijen. Körde Carnia Lynx tidigare som väldigt gärna hade fortsatt med, men mina katter tyckte illa om det.
Nackdelen med orijen är att det innehåller fisk.
#5 Visst men är ens katt inte allergisk så.. Räknade samman att det är totalt 19% fisk i olika former mot 51% kyckling i olika former i den sorten jag köper
#6 Fisk är högallergent.. Så även om katten inte är det NU så finns risken att en allergi utvecklas om katten blir utsatt för fiskprotein.