Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1130 ggr
Laini
0

Mjau blötmat

Hej,

Jag brukar ge min katt Mjaus fiskfria tetror med mjukmat som komplement två gånger om dagen. Men de senaste månaderna har jag märkt i alla affärer runt mig att sortimentet har skurits ner. Bland annat har såklart min katts favoritsmaker försvunnit. Är det nån annan som tänkt på detta, eller vet vad det beror på?

Hanna
0

Jo, det är det enda vår katt äter. Så det märks 😕

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Laini
0

#1 Aj då… :( Det verkar ju inte vara Mjau som slutat tillverka dem iaf.

chade
0

#2 Jag har märkt att det har kommit fler smaker i burkarna nu än vad det fanns innan här, kan det ha något med det att göra?

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Nevina
0

De har skurit ner här med, för några månader sedan försvann mina katters favorit också. Har dock inte kollat om de tagit in några nya, får ta och göra det.

Laini
1

#3 Hoppas inte, tetrorna är ju mycket smidigare och dessutom vill min katt helst ha de med bitar (läs: sås som man kan slicka i sig utan att röra själva bitarna…)

[Forest]
0

Vilka smaker är det ni menar?

köper själv oxkött i bitar,nötfärs lam i sås dok är sista i kattungemat dessa är fiskfria

Niiinah92
0

alla mjau tetror har de plockat bort i den mataffär jag handlar, finns endast ett par tre olika burkar, resten är typ pussi och whiskas…….

[Forest]
0

Har ni pratat med butikchefen om detta varför de har plockat bort mjau från butiken? Troligen så är det så att det är för lite vinst därmed tas de bort i mindre butiker och de kör det i deras större varuhuskedjor. Bara vad jag tror. Coop extra vet jag har flera varianter tycker dok att de höjt priset på kattmaten med flera kr, nu finns det även på ÖoB mjaus mat dok inte så många varianter

Julle-A
0

Jag har inget bra svar på din fråga, men jag kan ju tipsa om Bozita blötmat, där finns det en hel del olika varianter utan fisk, dock så kan man inte köpa Bozita i vanliga mataffärer vad jag vet, utan man får beställa från internet eller gå till en djuraffär. Beställer man hos animail får man 16% rabatt om man beställer 16 tetror, toppen enligt mig 🙂.

Fridaaaa
0

Här är det samma sortiment tyckr jag, som innan :) Ialla fall där jag handlar, Men jag köper främst burk, men ibland tetra :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.