Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1691 ggr
Mojma
0

Orijen? Acana?

Tycker jag verkar vara ett av de bästa torrfoder man kan hitta, stämmer det? Jämförde med acana men tycker orijen verkar snäppet bättre vad gäller köttinnehåll och proteinkälla?

Fridaaaa
2

Applaws med med bra :)
Acana har jag haft men svårt att få tag på nu, typ slut överallt, så har applaws nu :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AndreaPirlo92]
1

Jag har försökt få tag i Acana, och ändå bor jag i göteborg, men icke, svårt att få tag i. Så jag testade ziwi peak som är ungefär som acana. Mycket bra foder. :)

Mojma
0

Men ziwi peak finns bara i småförpackningar eller hur?

IceJossan
2

#3 Tyvärr, ja :(

#2 ZiwiPeak är bra mycket bättre än Acana. ZiwiPeak innehåller enbart kött, ingenting annat. Acana hör visserligen till de bästa märkena, men är inte jämförbart med ZiwiPeak som är överlägset bra. Tyvärr är det få katter som ens tycker om detta, antagligen eftersom det är så naturligt innehåll, samt lufttorkat kött istället för tillagat.

Fridaaaa
0

#4 Applwas då? Hört att det är något mellanting mellan Acana och Ziwipeak? För det ska tydligen vara bättre än acana? :)

IceJossan
0

#5 Applaws är bra :) Sen är det olika från katt till katt vad de mår bra av. Jag vet katter som kräks av Applaws och Porta 21 Sensible, får diarré av Orijen, osv. Mina har ätit bl.a. Porta 21 Sensible och nu Orijen och mår bra på båda.

[AndreaPirlo92]
1

Jag kan bara säga att ziwi peak är det bästa fodret för min katt. Och hon gillar smaken! 🙂🐱

Fridaaaa
0

#6 Ok ja man får väl testa sig fram :)
Har börjat med Applaws till mina och även min kräsna gammelkatta älskar det :D

cokolada
2

Jag har haft orijen sen i somras, det bästa jag gett mina katter! inte så dyrt om man beställer stort och räcker lääänge. Idag beställde jag för andra gången (sen i september), zooplus säljer billigt i flerpack (2x7 kg) vilket underlättar sen för dig att hälla upp det oxå.. Så köp inte storpack! Jag köpte 15 (eller 18 kg sist).. gissa om det var lätt att hälla upp?

Orijen är iaf favoriten hos mig, då det för det första är ekologisk och mättar bra. Ingen spannmål alls utan det lilla kolhydrater som finns i fodret är grönsaker och rotfrukter. Gå bara inte på det där om "kattungemat, seniormat, lightmat" osv… ute i det vilda äter alla katter samma mat och det ska de fortsätta med, dvs proteinhög och knappt med kolhydrater.

lycka till :)