Fundersam/orolig
Hej städade nyss genom där vi har skor och inte är så ofta och hittade en torkad blodpöl eller liknande vet inte riktit vad det var men det stank fruktansvärt och tvättade av några saker som har varit i det och vattent blev rött…
ända vi kan komma på att det måste vara katten.
Vad är det för fel hon är 3 månader och vissa kvällar är hon lite trött men annars märker jag inga fel på henne.
Hon spydde upp något kanske?
Hur mår kissen annars förutom att hon är trött ibland? (Trött får man vara om man är 3 månader och nyligen flyttade ifrån sin kattmamma)
har ingen aning men varför skulle de vara blod aktit? annars är det inget fel med kissen
Är du säker att det var blod? Kan det ha varit foder?
Mus kanske?
#3 hmm säkert kan det ha varit foder men de var inga bitar i det… + att ja glömde att idag har hon börjat lukta skit. alltså hon stinker fruktansvärt.
#4 mus? näpp alla hamstrarna är i sina burar
Är hon smutsig i rumpan då? Har hon kissat/bajsat blod kanske?
#6 inte smutsig och hon kissar inte blod och inte bajsar blod heller.
#5 Ja, jag menade mer en oinbjuden mus.
veterinären kanske?
tycker jag med!
En så liten katt som luktar illa och du dessutom hittar vad du befarar vara en blodig spya skulle jag definitivt omgående ta till veterinären. En katt som kräkts mycket får till slut en lätt rödaktig spya eftersom slemhinnorna blir irriterade, men är det riktigt rött så är det en varningssignal om att någonting är fel. Speciellt om katten dessutom börjat lukta illa. Är lukten järndoftande kan det tyda på att den kräkts ganska mycket blod. Akutbesök hos din veterinär - IDAG! Det är en bebis och den har små marginaler.
Medarbetare Hittekatter iFokus
hmm men den har inte kräkts annars .. men måste vänta tills jag kommer till min hemby där finns en jätte bra veterinär här där jag studerar kallar jag veterinären djurplågare. Men skall försöka få henne till en veterinär så fort jag bara kan

du har inge röda blommor den kan ha ätit av. blev helt förstörd här när min ena spydde rött . men han hadde "bara" kalasat på pelargonierna….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
En så liten katt ska inte lukta illa och har den kräkts blod en gång är det en stark varningssignal. När kan du få tag i en annan veterinär och hur långt är det till en annan veterinär i fht den ort du befinner dig? Kan du få hjälp med skjuts? Du ska inte vänta en vecka eller två att få katten till en veterinär bara för att den närmaste inte är kompetent.
Förstår att det på mindre orter inte finns en veterinär i varje hörn, men någon inom rimligt avstånd kanske? Trots att jag bor i storstad tar jag mina katter till en veterinär som ligger 30 min i bil fråln min bostad för att besöka en veterinär jag har förtroende för.
Medarbetare Hittekatter iFokus
även om den inte har kräkts mer så är det nog bra att göra en undersökning… kan ju hända den bara kräks en gång men kan ändå eventuellt vara något allvarligt. "bara" för den kräkts en gång behöver det inte betyda att det inte är allvarligt.
Tycker du iallafall ringer en veterinär med detsamma!