Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1755 ggr
Hussen48
0

Hästkött i kattmat?

Läste i tidningen i morse att Nestlé nu är inblandad i hästköttsskandalen. Nestlé gör massa TV-reklam just nu om olika kattfoder. Purina ONE, Gourmet och jag tror dom gör Friskies också. Hur vet vi att det inte är hästkött i dessa foder?? Visserligen går det väl att äta men tänk om det är massa farliga mediciner i det??? 😕

Mullemu
1

Hästkött går alldeles utmärkt att äta men som sagt vill man ju veta att det inte är mediciner i. Själv köper jag inte färdigmat varken till mig själv eller katten så jag är inte speciellt bekymrad.

Tvärtom så önskar jag, eftersom jag barfar min katt, att det gick att få tag på hästkött i affärerna på samma sätt som man köper nöt och gris.

vinteralvan
1

Hästkött är riktigt fint kött men som sagts det ska ju vara fritt från läkemedel.

MonicaLagerquist
0

Hästkött är gott och nyttigt.
Köp svensk tillverkat foder så slipper du bekymra dig om läkemedlesrester i kattmaten.

Stolt ägare till tre La permer

Stephanie
0

Läs det här ang hästar behandlade med läkemedel…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mullemu
0

Hittade ingenting att läsa.

Man ska vara medveten om att all medicin som har livstidskarens ska skrivas in i hästens pass MEN det slarvas något enormt med detta. Dessutom använder många hästägare flug- och fästingmedel som det är livstidskarens på till sina hästar. Blir inte många obehandlade djur kvar att äta upp.

Stephanie
0

Den här nya text editorn verkar inte gilla mig… Nu verkar länken funka dock.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

annzoo
0

Nestlé har ju medverkat i många skandaler så inget förvånar mig att de var delaktig i hästköttskandalen

#1 hästkött finns i affärer men oftast beställningsvara=) hästfilé är gudomligt gott…

[sakring2]
0

Vad jag vänder mig emot är den falska marknadsföringen som varit där det står nörkött istället för hästkött. Sen bryr jag mig inte om vad folk eller fä äter så länge det är lagligt.