Resa bort..
Idag åker vi till Stockholm och imorgon Egypten… lämnar alltså våra två små kissemissar här hemma och det känns riktigt jobbigt faktiskt! Känner mig orolig och nojjig, tänk om något händer när vi är borta? Sambons mormor kommer att komma hit 2-3 gånger om dagen och hans pappa skulle förmodligen kika förbi och sova över nån dag.
Tagit bort alla "farliga" saker som jag kan komma på, sladdar osv. Lämnat lite leksaker framme.
Nån som kan lugna mig lite? dela med er av era erfarenheter eller liknande :) är första gången jag lämnar dem ensamma såhär. Känner mig som en hönsmamma typ haha!
Behöver stöd från någon här känner jag , andra har inte riktigt samma förståelse som ni här :D
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Oj, det där känner jag igen från första gången jag lämnade katten hos mina föräldrar. Jag har en liten pärm med info om katterna: vaccinationskort, försäkringsnummer, chip- och tatueringsnummer bland annat. Jobbar även på att fixa iordning pärmen med lite info om katterna. Nu känner ju min familj mina katter och katterna känner dem men i alla fall. Och du kan vara lugn, bara de har fått all info om mat och lådan och sånt så är det ingen fara. Men visst blir man nojjig, det blir jag med. Jag är som värsta hönsmamman!
Jag tycker att det här en jättebra idé!
http://metrobloggen.se/wikipedia/om-nagot-hander-mig-sade-matte/
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!