Vad bör vi göra?
Vi har en nykomligen här hemma, Hon har vart hos mig nu i cirka en vecka, Min far skulle ta upp henne och bekanta sig lite, men så börjar hon fräsa och riva på honom, Hon gör inte så när jag tar upp henne och så fort han kommer in i rummet så springer hon under sängen, är det bara så att hon kanske inte gillar män? För även min mamma kunde ta upp henne utan problem.
Sen undrar jag om det finns något och aktivera henne med, hon är svår att få och leka med henne, hon är mycket i mitt rum och hon har inget annat än klösbräda, Ska snart kastrera henne också, och då får hon möjligheten att gå ut efter ett tag. :-)
Kanske gjort dåliga erfarenheter med män?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Da bird är en jättebra leksak, även ett högt klätterträd så att hon kommer upp lite kan göra att hon både känner sig tryggare och aktiverar henne.
Låt pappa ge mat en tid framöver. Prata med ljusare röst, ge godis och leka med henne. Samt blinka långsamt och titta bort. Så får hon en positiv bild av pappa oavsett tidigare erfarenheter.
Tillägg till de goda råd du fick i #3: Be pappa låta bli att ta upp henne den närmaste månaden åtminstone samtidigt som han ger henne de positiva signaler som beskrivs i #3. Sedan kan han försiktigt börja röra henne. Att bli lyft innebär att man inte har någon flyktmöjlighet och är man från början rädd för en viss typ av person så är det en fruktansvärd upplevelse.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Läste i en liknande tråd för ett bra tag sedan, men vad som stod där var att män är lite större och har oftast mörkare röst än kvinnor, det kan få vissa katter att känna sig otrygga. Han kan börja med att leka med katten, med vippor eller liknande, då rör man inte katten men skapar ändå tillit. Ge det tid, det kommer nog att lösa sig.
Tack för råden alla :-) Ska framföra detta till pappa så tar vi det i steg till steg 
Lycka till