Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1221 ggr
Titti
0

Godmorgon 3 juli 2007

Godmorgon!!

Idag måste jag få skryta, lite åtminstone. Vi trodde att Vimsan var ute inatt. Men i morse 07 så jamade hon och ville in - trodde jag, ja.
  Öppnade ytterdörren - ingen katt. Jamandet kom från Jr's rum.
Där hade hon legat och sovit hela natten - med dörren stängd i över 7 timmar, kanske 8. Och inte hade hon gjort något ofog. Visserligen var fönstret öppet, men för lite så att hon skulle kunnat hoppa ut.

Idag kommer det att bli vackert väder - igen. Och nu ska jag på jobb (därför hinner jag inte skriva mera just nu) - för 4e dagen i rad. Ska jobba 3 dagar till sedan. Kommer nog ha mycket att göra idag.

Ha en bra dag… Flört

steffy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

godmorgon
skall snart till stallet och pyssla med min lilla shettis sen hem och fixa kissarna

rulda
0

god morgon
Skönt att nåns kisse har varit duktig i natt.
Sen vi kom hem från gräsö i förrgår har mina kissar legat och sovit hela tiden helt utslagna. Men när jag gick och la mig i går så började dom springa runt och jama allt vad dom hade. Vist är det trevligt med pratglada missar men inte på nätterna.
Toker vill så gärna gå ut, han är utekatt ända ut i tassspetsarna.
Ska gå ut med honom i sele lite senare ikväll. Han vill inte gå ut när det är en massa människor ute han blir så rädd mitt lilla hjärta. Jag önskar att jag kunde vara på landet året om bara för att få se mina kissar trava omkring i gräset.

Annars idag ska jag bar tvätta och städa. Det är bara två dagar kvar av semestern (den här dagen inräknat)… jag orkar inte gå tillbaka till jobbet men jag måste.

Hoppas att ni alla kommer att få en toppen dag

kristinah
0

Yippi, jag har 19 dgr kvar eller om det är 18 men ändå. Har klippt gräset, fixat käk och nu sitter jag inne i svalkan för det är rätt varmt ute. Skall väl köra lite grästrimmer ännu idag så det blir riktigt snyggt. Sen har jag en hel hög med kläder som skall tas tillvara för jag har även kört tvättmaskin både igår och idag. Bra torkarväder för det blåser ju lite.

Ha en bra dag alla andra

Titti
0

Här är det ca 30 grader i solen på trappan, 22,5 i skuggan, 27 inne just nu. Jag undrar var jag helst vill vara. Räcka ut tungan

Har också klippt gräset. Jag sprang runt med gräsklipparen (med linne, shorts och gummistövlar - vilken tjusig klädkombination. Stövlarna ifall att det sprättar någon sten eller pinne igenom gräsklipparn och det gör så grymt ont när det tar på benet), karln med trimmern, så nu ser det riktigt hyfsat ut här.

Ska dricka lite vätska nu (jätteviktigt när det är så här varmt). Ska diska och sedan blir det nog att jag sätter mig på trappan och stickar på yllesockorna en stund.

rulda
0

att du orkar tänka på yllesockor i den här värmen Cool

Titti
0

#5 Jepp! Flört Jag är väl en av dom få som använder yllesockor mitt i den hetaste sommarvärmen. Tro det eller ej, men ylle kyler när det är varmt. Ett av yllets egenskaper. Räcka ut tungan

Sessan1
0

#2 jaha är du på gräsö ibland? Min moster har haft stuga där oxå tidigare, men har nu sålt den på grund av ålder. Hon orkarde inte längre ha den kvar. Vart där ungefär på gräsö. Kan du vara ngn hon känner? Hon har ju haft stuga där sedan ngn gång i slutet på -60 talet och  fram till för ngn månad sedan.

Tass/

Sessan1

rulda
0

Min stuga finns precis vid norrboda hamnen. Du kan alltid höra om hon känner Myra-Erik. Det är min mammas mosters man. Han är född uppe i norrboda och har varit där hela sitt liv fram till nu. Han klarade inte av gården pga av ålder (är 84)
Vart hade din moster stuga?

Destany
0

Idag har jag jobbat.. sen när jag kom hem så var/ är Zorro helt uppe i varv..

Rätt stolt över honom idag för jag busade med honom nu ikväll o innan så hade det slutat med att han huggt mig rejält men inte idag.. han bet i luften brevid min hand.. duktig lillpojken e nu..men han han sån energi idag så han gör mig trött….

Sessan1
0

#2 Hej Rulda. Det är på Österbyn som min moster har haft sommarstuga. Känner du ngn där?

von Walden heter min moster i efternamn.

rulda
0

känner inte igen namnet men jag kan höra med min mammas morbror nästa gång jag pratar med honom :)