ensam hemma
Hej vad ska man göra om ens katt hatar att vara ensam och är det ca 6 -7 timmar per dag! vad ska jag göra?
Jag hade skaffat en kompis om ni är borta så länge varje dag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hade också rekommenderat det, jag har två och de klarar sig fint ensamma längre stunder.
Har också två pga att jag är i skolan på dagarna! :)
okej problemet är att mina föreldrar inte är jättpigga på en till katt men har ni något övertalnings tips? jag går ju i skolan…
Tycker helt klart att ni ska skaffa en till, men om du har håltimmar eller om dina föräldrar har lunchrast så kan du gå hem till katten..? Föräldrar är inte så lätta att övertala, prova med att berätta att katten inte gillar att vara hemma och att det skulle bli mycket lättare med två.
Lycka till! 
mina föräldrar kan inte komma hem men jag kan ibland men bara i max 10 min tyvärr :( jo vi funderar på fodervärd :)
Hur har du det med leksaker till katten? Katter brukar gilla at ha leksaker framme, och det är bra att byta leksakerna ibland. Min honkatt på 1 1/2 år har som en leksakslåda som hon gräver i. Jag brukar byta så att hon inte har samma leksaker framme jämnt, för då ledsnar hon snabbt. Än så länge är bollar (gärna tennisbollar) en stor favorit!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Jag undrar samma sak. Jobbar heltid plus transport till och från jobbet, och ibland tränar jag dessutom.
Min katt är en omplacering som inte trivs tillsammans med andra katter. Hon är 6 år och inte van att dela boende med någon annan katt. De stressar henne.
Det kommer dock bli bättre när jag blir sambo, två personer med lite olika tider gör att hennes ensamtid minskar. Men det lär ändå bli uppemot 8 timmar 4 - 5 dagar i veckan. Tyvärr.
Man kan ha radion på låg ljudnivå också så att det inte är helt tyst. Mina gillar musik och sover gärna under stereon när den är igång :)