Stackars min nyfikna kisse...
Hon heter Vilda eftersom hon är så nyfiken och vild av sig, sen när hon hoppade i badkaret för ett par veckor sen så blev vi säkra på att det var ett passande namn ;)
Men tydligen räckte in den hemska upplevelsen.
Jag brukar ALLTID stänga toalettlocket men just precis tömde jag kattlådan lite och självklart dyker hon snabbt som attan ner i det bruna vattnet… som om inte det vore nog var jag ju tvungen att tvätta av henne lite (ännu mer panik) eftersom vattnet inte var det fräschaste… lilla gumman.. ändå kan man inte låta bli att skratta åt det!
som tur är gick det över fort, nu ligger hon i mitt knä och tvättar sig ren ;)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
haha lätt hänt :) Men nu kanske hon spanar nogare innan hon hoppar upp på toan igen :P
Ja, de är ju väldigt smarta och smidiga djur… men handlar lite för snabbt och impulsivt i många lägen 
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Tur att hon inte gjorde som en av mina katter, hoppade i toan, jag duschade av honom, och innan jag han ens hann vända mig mot en handduk så hade han hoppat i kattlådan med sand och rullat sig. Så han såg ju hemsk ut, så det var ju bara att tvätta av stackarn igen haha :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Man lär sig att fälla ner genom upplevelser som denna =)
Spola inte ner Kattsand i toan, har man otur blir det ett riktigt dyrbart stopp. Speciellt inte klumpande sand.
/Fridaybrew
#3 Åh fyy.. stackars ER!
#4 Brukar bara tömma litegrann ibland (hanen är väldigt petig..) tömmer annars inte i toan om jag ser att det är mycket :P
_
🌺
Jag hade en katt som fastnade i en flutfångare (en sån klistrig spiral). Tog min nästan en hel dag att få bort det så passa att jag vågade låta honom tvätta sig lite själv.
#4 Öko + har en bra sand som är både klumbar och nerspolningsbar.
Vad ni gör, spola aldrig ner någon typ av Kattsand eller kattströ i toaletten. Mina stackars grannar var hemlösa i 6 månader medan deras lägenhet sanerades efter att grannar högre upp i byggnaden hade spolat kattströ. "De sa i zoobutiken att man kunde det"…….
Och man spolar inte ned annat än biologiskt avfall (snygg omskrivning) och toapapper. Dels kan det skapa stopp i stammarna, dels är inte våra reningsverk byggda för att ta hand om annat avfall. Topz, bomull och liknande ställer till jätteproblem som riskerar att det går ut orenat avloppsvatten i våra sjöar och vattendrag.
Medarbetare Hittekatter iFokus