Varsin kattlåda
När jag köpte hem min lilla Signe fick jag veta av uppfödaren att hon skulle ha en egen kattlåda. Jag hade redan förberett detta då jag läst på nätet att varje katt ska ha en egen låda. Men saken är den att katterna går på varandras lådor, de verkar inte bry sig. Jag har försökt få dem att gå på "sin egen", men det fungerar inte. Vad har ni för erfarenheter av det hela? Ni som har många katter, har de alla varsin låda? Är det något som kan orsaka problem att de delar låda?
Vi har två lådor till fem katter. Absolut inte en per låda - har för mig att vi utökade till två lådor när vi skaffade fjärde kissen. De verkar helt obehindrat gå på båda lådorna, allihop.

Mir och Sputnik delar låda. Det har de alltid gjort och det är inga problem med det.
Vissa katter vill ha en egen låda men inte alla. Vi har en stor till våra två, kommer skaffa en till när vi utökar kattfamiljen.

3 katter o 2 lådor. Anledningen till att vi har 2 lådor är mest för att vi har 1 låda på övervåningen o 1 på undervåningen. (Vi kan nämligen stänga mellan de olika våningarna o jag vill helt enkelt inte riskera att ngn av missarna blir instängd på fel våning o vi åkt bort.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Har två katter och två lådor. En med tak och en utan. De går mest till den utan tak, alltså delar de lådorna. De sitter till och med mittemot varandra och kissar iband!
här delar mina kissar på en låda :) inga problem alls.

mina 2 har samma låda. inga problem alls

Har två lådor, en riktigt stor och en vanligt stor, och fyra katter, de delar.
Grejen med att ha varsin låda är att en del katter vill ha en egen, och också att lådorna används mer av fler katter. Har katten höga krav på sin låda så är det alltid bättre med flera att välja på. Risken är att en missnöjd katt går på andra ställen än i lådan.
Delar dina katter snällt så är det bra, låt dem göra det och var glad att det är så enkelt med dem. Det är inga problem med det så länge de båda är nöjda med det.

Här bor två kissar, två lådor. En på varje våning. Den som är på nedervåningen används mest. Av båda :)
En låda, tre katter. Inga problem, men Arne är väldigt noga med att det är rent i lådan, så jag får gå och skyffla två ggr/dag
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det är nog hyfsat sällan varje katt kräver egen låda, av någon anledning tycker jag de helst vill gå på samma låda "som alla andra" dvs en låda blir extra poppis:)