Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 868 ggr
marabo_
0

utställnings frågor

Hej, jag har lite frågor om utställning, jag vill gärna ställa ut min sibiriska kattunge men han har bara ett öga går det att ställa ut endå? och sen undrar jag vad är ålders gränsen på att att ställa ut, hur ung kan katten va?

Tack på förhand!

MonicaLagerquist
0

FIFES OCH SVERAKS REGLER FÖR UTSTÄLLNING

3.3 Minimiålder

En katt ska ha uppnått minst tre månaders ålder under utställningen.

Nationellt tillägg.huskatt ska vara över sex månader.

Denna regel gäller för internationella och nationella utställningar, seminarier, ras- och propagandautställningar

Diskvalificering och allmänna fel.

4.1 Blind katt

Stolt ägare till tre La permer

marabo_
0

alltså jag förstår inte riktigt ;) jag är lite svår fattad! kan du skriva lite mer derekt svar?

19Mikaela93
0

Inne på Svaraks hemsida kan du få reda på allt du behöver veta: http://sverak.se/

Lycka till!!!

///Mickan

MonicaLagerquist
0

En raskatt ska vara över tre månader för att få ställas ut.En huskatt ska vara uppskattningsvis över sex månader.

En blind katt får ej ställas ut.En katt som saknar ett öga räknas som delvis blind och får inte ställas ut.

marabo_
0

#4 okej vad synd :(

MonicaLagerquist
0

#5 Men fick du inte veta det då du köpte katten?Eller har katten förlorat ögat nu?

marabo_
0

jag fick säkert en lite snabb aa vad ska man säga men du förstår säkert, men jag ville veta säkert ;) men vi kan ju göra massa anndra saker istället jag får tänka posetivt! han är ju min ängen endå :) tack så jättemycket för ditt svar Monicalagerquist