Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 569 ggr
Millann
0

Vilse i foderdjungeln!

Har kollat runt lite efter ett bra foder till mina katter men är totalt vilsen nu. Är det dyraste bäst och måste det billigare vara sämst? Har hittills matat med mjau blötmat endast kött och kalkon, vanligt kött och RC kitten, men snart har alla kattungar flyttat så då vill jag ge dem annat annars kommer de ju bli jätte feta! :) Trodde RC var ett av de bästa märkena med bäst innehåll vilket inte stämde. Någon som testat märket Brit Care? Lite billigare, men är det ett ok foder? Tipsa på om ni vet annat! :)

linda88
0

bozitas blötmat just nu men såfort vom og hundemat börjar sälja sitt foder förr katt blir det det. Envisas man med torrfoder skulle jag ge four friends.

Millann
0

Okej :) vill mest ha ett torrfoder att "komplettera" med :) alltså blötmat morgon, torrfoder eftermiddag, blötmat kväll, några råa köttbitar/färs kvällsmat några ggr veckan :)

[silkesnosen]
0

Jag har testat britcare, det verkar mkt smakligt och innehåller mer kött än RC. Just nu använder jag James Bellowed, då min katt blivit allergisk. Det innehåller bara narurliga ingredienser och har fått min katt att må mkt bra:)

jollycox
2

#2 Varför inte ge blötmat morgon, blötmat eftermiddag, blötmat kväll och lite rått kött ibland? :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Millann
0

Har testat att endast ge dem blötfoder men då äter de så dåligt, funkar några dagar sen tröttnar dem och låter maten bara stå. Men sätter jag en skål med torrisar äter de med glädje både blöt och torr. Men funderar på att testa brit care och se om de dels äter den och sen om de mår bra av den. :)