Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 12518 ggr
Toxics
2

köttfärs

Kan man ge katten köttfärs, eller snarare blandfärs? Lagade köttfärssås förut och tänkte ge henne en bit. Men sen vågade jag inte för att jag vart osäker. Tänkte på att trådar om att man kan ge dom rått kött. Räknas köttfärs inom kategorin? Eller ska jag låta bli? Haha :-) Tack för svar :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Silvestris
0

Det kan du.

Toxics
0

Tack :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

IceJossan
1

Köttfärs är jättebra kattmat :) Inte fullfoder men som tillskott eller som del av fodret :)

Toxics
0

Köttfärs alltså? :-) inte blandfärs? :-)

Niiinah92
0

#4 jodå blandfärs fungerar oxå bra det är ju en köttfärs men en blandning mellan nöt och fläsk. Alla färser går bra.

LinaLj
0

Köttfärs är det enda "godis" som Teddy äter. När det kommer till mat är han en fruktansvärt tråkig katt. Men som de andra säger, det är nyttigt för katten att få äta köttfärs lte då och då. man kan ge vilken sort man vill, allt från fläskfärs till lammfärs och allt där emellan :)

shamz116
1

Men nötfärs eller lammfärs är bättre än blandfärs har jag hört.

Niiinah92
0

#7 varför skulle det vara bättre?

shamz116
0

#8 vet inte om det stämmer, jag har läst det här på detta forum av andra innan minns jag bara..

Kidinlove
1

det är jätte poppis med köttfärs hemma hos mig och mina katter har aldrig blivigt annat än nöjda av det så kan inte vara nått farligt! :)

shamz116
0

#10 nej farligt tror jag verkligen inte ..av någon anledning skulle bara nöt vara bättre än griskött kanske någon annan vet mer om detta och kan svara. sj'älv äter jag inte gris och har alltid bara nötfärs hemma så det e vad min katt skulle få

Lusthan
1

Det är inte farligt om färsen är rå. Jag ger det ibland tillsammans med lite äggula till mina katter. Vilken färs jag ger beror på vad som är billigt just då men det är allt från lamm, fläsk, kyckling, älg, kalv och allt möjligt jag hittar där nere eller har hemma. Kör i vind, katter brukar älskar det.

#11 Vad gäller katter så är gris bättre än nöt då nöt har jag för mig är högallergent för katter fast inte lika illa som fisk har jag för mig.

shamz116
1

#12 ja nöt är allergent men fisk mer de stämmer ju..men ja minns ej vad det var med gris de ej skulle må bra av.

Lusthan
1

Det har jag ingen koll på heller, kolla på barf iFokus. De har koll! :-)

Thaeri
1

Fläskkött kan innehålla trikiner, men svenska grisar har varit fria från detta i flera decennier Glad