Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 3973 ggr
frontera1
0

Vilken ras passar in?

Jag vet att alla katter är olika individer.

Vill ha en långhårig lungn katt.

Rasren med stamtavla.

Gillar täckningen på birmor men dom individer jag träffat av dom har jag ej klickat med.

Kommer givetvis att aktivera den med olika lekar och leksaker.

Har 2 hittekatter nu en som ser ut som en långhårig perser och den andra ser ut som en blaning skogkatt och perser.

Båda har jätte pälsar så jag vet vad det inebär med långhåriga katter.Planen är att köpa om 2-3 år så vill bara ha tips på raser.

AgnetaB
0

Jag föder ju upp Sibirer o Norsk Skogkatt men gillar du maskade katter så har Sibiren en syskonras som heter Neva Masquarad som är jättefin o är semilånghårig.

kanske vore något för dig.

frontera1
0

Är inte dom aktiva av sig?

AgnetaB
0

Jag känner ej till Nevorna så bra men sibirer är mellanaktiva ej som orientaler.Vill du ha något perserliknande så är det nog inget för dig.

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det låter som om det är en La perm du är ute efter.

Minneola 10 vecvkor är en bruntabbymaskad La Permfröken.

Stolt ägare till tre La permer

Akinna89
0

Du kan ju läsa lite om ragdollen. Vi har två, men jag vet inte om jag skulle kalla dom lugna, men jag har ingen annan ras att jämföra med heller. Finns iaf massa information om dom på nätet, ragdollklubben.com tex.

Kinne
0

Ragdoll (:

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se

OberonsMatte
0

Jag tror också att du söker en Ragdoll! De är lite långsammare och större än birmor, men annars väldigt lika rent utseendemässigt. Ragdoll finns i 3 olika teckningsvarianter: Bicolor, Mitted och Colorpoint. På min visningsbild ser du min Oberon som är en blå Bicolor. Mitted har mindre vitt och Colorpoint har inget vitt alls.

Sajtvärd Katter iFokus

[sakring]
0

En långhåring britt naturligtvisFlört