Gissa rasen :)
Vänster: Helig Birma Höger: Sibirisk Hehe, är lite dålig på rasstandarder osv..
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Vänster: Ragdoll
Höger: Norsk skogskatt eller Maine coon
? :D
Vänster vita tasssar, birma.
birma och bondkatt
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Birma och skogis (ser inte helt rätt ut för att vara skogis dock)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Gissar också på Birma och Norsk skogkatt! :)
Vilka bra gissningar :) rätt svar är: båda 100% bondkatt :) tyckte det var så himla coolt att det kom ut en som så ut som en raskatt när föräldrarna är vanliga bondkatter :) den röda är en hane med super mkt tjock päls, och han är endast 10v men är i stl som min ett åriga katt :) den grå/vita är 7 nästan 8v och har sina bebis blå ögon kvar än :)
Har du själv fött upp dem eller har du köpt dem? Syftar mest på åldern eftersom båda katterna är under 12 veckor? :) Sjukt fina i allafall!
De är mina katter här hemma som fört dem :) skulle självklart ite köpa en katt under 12 v. :) ja de är verkligen super fina! Och jag har turen att min syster ska ha dem så jag får fortsätta träffa dem livet ut :) och hade tur då de var "olycks kullar" att de kom ut friska och så fina :)
jag kom närmast
dom är jätte fina
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Hur ser föräldrarna ut?
Hur föräldrarna ser ut är jag också nyfiken på…?
jag med!
Jätte söta, men det var en konstig blandning på utseende och färg :P
Med tanke på åldersskillnaden så kan det inte vara samma föräldrar till kissarna, har du då haft två huskatter dräktiga samtidigt? Var det verkligen planerat ;)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
# 15 Det står att det är olyckskullar så jag det måste hen ha haft.
Mammorna är två sköldpadds färgade systrar, ena pappan vet jag är grannens röda långhåriga hane. Den andra tror jag är en grå/vit katt som strök runt här en vecka i somras. Nej de var långt ifrån planerade! Den ena katten hade jag ute då jag själv var ute och om hon ej löper, hon håller sig på tomten hela tiden men mestadels har jag sele på henne. Men så gick jag in i 10 min glömde henne ute och sen kom hon hoppande ur en buske med den orangea efter. Sen började hennes syster, som ej får va ute, löpa. Då hoppar syster ett upp och öppnar ytterdörren så hon smiter ut. Jag höll på från kl 12 på natten till 5 på morgonen och försökte få in henne men hon gömde sig i buskarna. Och allt detta hände ca 1 vecka innan jag skulle åka till veterinären och kastrerade ena och sätta den andra på ppiller tills jag hade råd att kastrera henne också. Så det var bara att bita i det sura äpplet och ta ansvar för att jag låtit detta hända. Ganska lång kommentar men ville bars berätta hur det gick till och att jag nu lärt mig en rejäl läxa att aldrig ha en okastrerad katt i hus mer. ;)
Du hade kunnat låta kastrera bägge två och be om faktura. Åtminstone så kunde du ha kastrerat den ena som planerat, det hade gått utmärkt.
Här där jag bor tar inte veterinärer på faktura. Endast kort eller kontant betalning. Skulle jag kastrerat henne när hon var med kattungar? Visste inte att det gick att göra så. Men hade det inte kostat väldigt mycket då?
# 19 Nej upp till vecka 7 går det utan några problem och det kostar inget extra.
Jag vet jag skrev och frågade en veterinär här i närheten om abort på katter för några månader sen. Och om jag minns rätt så svarade de att de skulle ha 1200:- utöver vanlig kastrerings kostad och att det endast gick upp till vecka 4. kanske är olika beroende på veterinär? Aja, inte mycket att göra åt nu. Nu är iaf tid beställd åt dem så de ska kastreras om ett par veckor.
Hittekatter kasterras ofta och det rätt långt upp i dräktigheten och det kostar inget extra.

Den vänstra är inte 100% bondkatt, åtminstone inte om man använder det ordet som man gör här…
Häromkring säger man alltså bondkatt om en katt från den gamla svenska stammen som har funnits här sen järnåldern, och en av de färger en sådan katt saknar är just den maskade, den kom hit med raskatter och utländska motsvarigheter till bondkatten under 1900-talet.
tragiskt att man ska göra abort på katter nu också..det e ägarens ansvar att se till att ens katt inte går ut o parar sig för de kommer annars en katt göra.då ska man inte prata om att kastrera sen när man inte gjort de i tid eller hållt katten inne eller göra abort ..ta död på kattungarna!!!! helt emot detta
#24 Det är upp till hur man själv ser på det, det är blandade syner på det även med abort hos människor. Tycker dock inte att abort-debatten ska tas upp här.
vilka söta kattungar :D trodde också den till vänster va en ragdoll :)
R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :( <3
Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :) <3
#25 om man börjar skriva för abort här tänker ja absolut säga min åsikt å det är din åsikt om att man inte skulle få komma med den då. det speglas i hur vi behandlar djuren i hur vi behandlar människolivet..
Bra att du lärt dig läxan och kastrerar katterna!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Diskutera gärna vidare i den här tråden angående kastrering/abort : http://katter.ifokus.se/discussions/50b614e488f47235c0000228-kastreringabort
Och när det gäller abort gällande människor på ett annat forum än katter.
#23 Generellt sätt är en bondkatt detsamma som en huskatt. Två benämningar för samma sak.
Nu var det ju så att kastreringen redan var planerad innan kattungarna ens kom till. Har bott i lägenhet innan så då har de aldrig fått varit ute vilket är anledningen till att jag ej kastrerade dem innan. Hade jag vetat att min andra katt kunde öppna ytterdörren hade jag självklart låst den för att förhindrat att katten smet. Och eftersom jag ej gjorde abort på dem behövs det ej diskuteras här. Och detta inlägg var ej till för att diskutera annat än utseendet på dessa kattungar.

#31, för mig är det milsvid skillnad på grannens bondkatt som skulle kunna användas i européavel och en blandning mellan siames och bengal… Båda är huskatter 
Har alltid trott att Europé är ett uppsnoffsat namn för huskatt/bondkatt (jmf. lokalvårdare ist f städare).
#32 Kissarna är hur söta som helst. Den creme/vita påminner om min salig Sullivan. Den mest egensinniga misse jag haft i hela mitt liv. Mycket saknad.
Europé är vår gamla huskatt. Tidigare hette den just svensk huskatt

#34 Europé är en ras bestående av stambokförda bondkatter i strikt kontrollerad avel.

Vilka sötingar 
# haha, ibland ser man annons på blocket om europè blandning. Så det är huskattblandning?!

#38 Det finns tyvärr många som tror att deras huskatter är europeer.Det finns många många veterinärer som på vaccinationskorten skriver europe och till och med de som skriver långhårig europe när det är huskatter och långhåriga huskatter.(det är bara för ett par år sen som Agria plockade bort långhårig europe från sin hemsida)
Stolt ägare till tre La permer
#36 Tack för info. Har alltid kallat mina huskatter för huskatter. Det är vad de är. Inget tjafs om % ras hit eller dit. Äkta, fina och älskade f.d. hemlösa huskatter 

#39 Nu när du säger det.. på min katts första vaccinationskort står det faktiskt europé. Har dock inte denna vet längre och detta är 12 år sen så jag vet inte om dom gör så nuförtiden.
Skynda långsamt så går det fortare.