Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3943 ggr
Nosen
3

Kurragömma med katt

Hejsan!

Min katt brukar sova några timmar på eftermiddagen och sen vid niotiden på kvällen så är det full fart. Då är det bara att hänga med och leka haha.

Kurragömman går till så att jag får ögonkontakt med henne och lockar, sedan springer jag och gömmer mig. Lockar lite grann från gömstället och sen väntar jag. Det roliga är att hon faktiskt går runt och letar haha!

När hon har hittat mig så kvittrar hon till och springer iväg. Ser jättekul ut :D Man hör och ser på henne att hon tycker att det är jättekul.

Tur bara att vi bor avsides så ingen ser när vi springer omkring och stojar med katten på det här viset.

Älskar den lilla lurvbollen <3

Jag undrar om någon mer är lika tokig som jag och brukar "leka kurragömma" med sin katt ;) Eller har ni andra "tokiga lekar"?

LoAEmma
0

Hahaha men vad roligt!!!

Tjaa vi har inte så konstiga lekar…mest kasta-sakerlekar där han springer och hämtar och jag kastar…

Sen jagar jag honom ibland i lägenheten, han springer och halvgömmer sig, vi får ögonkontakt och han blinkar så där långsamt som dom gör, som för att säga; jag förstår att vi bara leker, matte Skrattande

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

viciouscircle
0

Båda mina katter gör likadant dom din katt! :)

Nosen
1

#1 Jag har försökt lära min katt apport men det går sådär hehe. Men hon har lyckats passa tillbaka bollen som jag rullar till henne, det är kul :D

Min sambo brukar också leka jaga, ser kul ut med en karl som struttar omkring efter en liten katt haha. Och katten kurrar och kuttrar som få!

Visst är det härligt när man får "kontakt" och liksom läser varandras kroppsspråk. Det är som att man pratar med katten utan ord. Härlig känsla tycker jag :)

LoAEmma
0

Jaa jag älskar också den känslan!! Ordlös kommunikation men man förstår verkligen varann ♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Nosen
0

#4 Det är kärlek de ^^

Tyrisen
2

Oja! :) Vi brukar leka sådär på kvällarna. Den bästa leken är "kurragömma-jakt", dvs. både gömma och jaga.

Jag böjer mig ned och klappar lite i händerna, då vet hon direkt. Sen börjar jag "springa" mot henne och då drar hon iväg som en liten tok, och lägger sig ofta på vissa ställen för att invänta mig. Jag "avslöjar" henne genom att peta på hennes rygg och så är vi igång igen.

Ibland så låter jag bli att springa efter och så ropar jag istället hennes namn. Ofta har jag då gömt mig bakom en dörr. Hon går och letar och sen när hon är precis så hon borde kunna se mig så dyker jag fram och jagar henne igen. Hon skriker typ av lycka Cool

Visst är det en fantastiskt fin känsla när man får så bra kontakt med sina djur. Vi kan sitta och titta på varann och jag säger något och hon svarar. Mysigt Flört

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

ElmerKrudd
1

Haha jo, jag brukar leka "kurragömma" med min katt också. :P

Ögonkontakt och sen "gömma" sig bakom en vägg eller så, kolla fram och hon är en meter närmare, samma sak om och om igen tills hon är ca en meter bort och då hoppar jag fram och hon far iväg som en galning och studsar och har sig :P

Min mor såg mig leka så med henne en gång när hon var på besök och tyckte att det såg ut som att hon blev rädd för mig. Men det ser man ju på henne att hon inte är, plus att hon kommer tillbaka på en gång och vill göra det igen ^^,

Katter har fruktansvärt roliga personligheter :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Tyrisen
0

#7 Ja man ser ju om de blir rädda på "fel" sätt eller om det är att de blir exhalterade eller skvätter till precis som vi människor när man leker kurragömma.

Min mamma är sjukt överbeskyddande när hon hälsat på, hon blir typ nervös när katten hoppar från matbordshöjd (vuxen katt för rvvigt :))

Stoppa BYB!

Tyrisen
0

rvvigt = övrigt Skäms

Stoppa BYB!

Nosen
1

Kul att fler leker kurragömma, det ska jag berätta för min sambo direkt. Att det inte är så konstigt som han tror haha ;D