Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 712 ggr
IaMiaMaria
0

Går omkring och jamar

Min katt går ofta omkring och jamar. Hon kan då ha fått mat och just haft en rejäl lekstund ändå verkar det som att hon vill ha uppmärksamhet på nåt vis.

Vad mera kan det vara?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Devya]
2

Jag hade det där problemet i nästan tre år. Vi tänkte till slut ge bort honom eftersom han fick tydligen inte tillräckligt med stimulans i vårt hem. Vi lekte med honom, tog han ut på promenader osv. Inget ville fungera.

Vi löste dock problemet med klickerträning, något som jag just skrev i en annan tråd. Så orsaken till varför vår katt sprang omkring och jamade både dag och natt, var på grund av att han var understimulerad. Fysisk aktivitet fungerade inte, utan det krävdes tydligen att han blev "psykiskt stimulerad" genom att försöka få honom att lära sig olika tricks.

Nu har det bara gått ett par dagar sedan jag började, men hittills har vi inte hört ett pip från honom. Han spinner mycket mera och ser ut att vara mycket tillfredsställd med livet. :)

Sen kan det förstås hända att din katt är bara pratsam. Svårt att säga då man inte känner katten.