Ögonfärg katt
När är en kattunges ögonfärg färdigtutvecklad?

När den är två tre år.
Stolt ägare till tre La permer
Min katt har haft gula ögon hela sitt liv, men nu plötsligt har de blivit blåa och gröna. Han är 4 år, så jag tror nog att det kan variera ganska mycket.
1# Oj, så lång tid :D spännande!
# 2 Är du säker på att det är samma katt? Helt otroligt att de skiftar i blått.

Det beror ju på vad man menar med färdigutvecklad. En kattunge har oftast bytt klart brån blått till sin vuxenfärg n'r den är typ 10 veckor, men små stänk av blått kan finnas kvar i kanterna ett bra tag och nyanserna i vuxenfärgen ändras med åldern, blir många gånger djupare/mörkare. Tidsmässigt låter det rimligt det #1 skrev men det kanske är individuellt också?
#4 haha Jadå
De har varit knallgula, fast om man har tittat ordentligt så har man sett lite grått i kanterna. Nu är det gula grönt och det gråa är blått. Fast det blåa har "spridit" sig lite nu så de är lysande gröna med blåa kanter!
Jättefint till hans vita och grå/blå päls :)
Det är just det jag menar IceJossan, med kattunges övergång till "vuxenfärg".
# 6 Har du något nytaget foto på det. Låter intressant.
Förlåt, måste rätta lite, jag skrev fel. Han har inte blått på utsidan utan på insidan närmast pupillen, grönt utanför det, lite gult utanför det gröna och till sist en riktig tunn brun kant.
#8 nej
Har bara gamla foton på honom..
Jag har försökt ta foton på det förut men det blir inte samma färg som i verkligheten.