Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1778 ggr
EddaM
0

Birkas utställning! 17-18NOV

Till helgen är det utställning i Sollentuna och jag kan varmt rekomendera er att åka dit att kika. Det kommer finnas mycket saker att köpa till era missar och många vackra katter att titta på.

Jag kommer vara där själv med min senaste kull skogisar samt min långhåriga huskatt på lördagen.

Här kan ni läsa mer om utställningen: www.birkakattklubb.se

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

ElinaPersson
0

Kommer själv vara där med mina bengalkillar så om någon vill ställa frågor/spana in rasen så är ni varmt välkomna :) Har ett blått burskynke där det står katternas namn. S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo S*KungsgardenCats Origin of Zakouma TS: kommer gärna och spanar in dina små :D hur hittar man dig?

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en gångs skull skall jag ju inte gå assistent så jag kan gå och kika lite på andra katter =) Har med mig 4st katter. Ja jag har ju ingen reklam uppr på mina burar så de går inte att känna igen på det viset. Kommer ha en dubbelbur med gröntsilkes tyg och i den kommer det finnas två skogisar. En bruntabby med vitt och en blåsköldpadda med vit svanstipp. En rosa bur i krossat sammet med min långhåriga huskatt i. Kommer vara något foto på henne uppe på buren med. Och en enkelbur med grönt och vitt skynke och i den är det ännu en bruntabby skogis i. De är ca 5månader gamla skogisarna. Lägger in en bild på min huskatt som väl är lättast att känna igen. =)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Kan ju skriv aupp vad de heter med! =)

Huskatten: SW´09´07 Feztiz DSM

Skogisarna heter S*Luddhuvet´z och efter det Hertig Phelan, Greve Halveric och Paksenarrion. Det brukar ju finnas en burplaceringslista i informationen eller så =)

S*Luddhuvet´z

Katthemsmatten
0

Kul med en utställning på promenadavstånd från hemmet. Får se om det lilla barnbarnet är på humör att uppföra sig en liten stund, eller om farmors kissar räcker för henne. Trots bara 19 månaders ålder är hon en riktigt duktig kattklappare Glad

Medarbetare Hittekatter iFokus

ElinaPersson
0

#2 Jag får gå runt och titta helt enkelt eftersom man har ganska gott om tid med bara 2 katter ;) ena killen (snöspottade Milo) brukar oftast inte ha motstånd så med lite tur tar han ex1 och direkt vidare till nom, så har det iallafall varit hittills :p Väldigt fin huskatt du hade! Men du måste ha mycket jobb med så många långhåriga katter? Mina sköter sig ju självt liksom, haha.. #4 Ta med dig barnbarnet så kan hon få klappa 5månaders bengaler ;) då har du något att locka med iallafall, haha…

EddaM
0

#5: Nej de behöver nästan ingen pälsvård alls. Min huskatt kammar jag någon gång i veckan och badar inför utställning. Skogisarna behöver nästan aldrig kammas, det är när de fäller så de inte får tovor. De badas med inför utställning bara. =) Fast kattungarna har blivit badade några extra gånger då de ju skall vänja sig. =)

S*Luddhuvet´z

ElinaPersson
0

#6 Jag som inte ens behöver bada inför utställning, haha Skrattande Men dom har badats 1 gång för att den ena fick bajs i pälsen och det var svårt att få bort, den andra var lite flottig över svanken.. Men nu är deras pälsar gudomliga <3

Dina kattungar är ju lika gamla som mina bengaler, jag har svårt för att kalla dom kattungar just nu när dom är så himla stora, växer på tok för fort Rynkar på näsan hinner inte alls med i viktkurvorna!

EddaM
0

Ja det finns ju fördelar med korthår =) Skulle själv vilja ha en Burma i framtiden =)

Ja de växer som ogräs men kattungar är de ju fortfarande =)

S*Luddhuvet´z

Holtan
0

Jag ska dit och kolla, ställer inte ut själv denna gång då kisse har en brännskada på tassen :(

Men kommer gärna och klappar på bengalbebisar om jag får :D Och skogisar :)

EddaM
0

Javisst! Jag låter folk klappa på mina katter =) Kanske inte precis när de skall upp till domaren men annars så =)

Nu är Feztiz nybadad och fluffad =)

S*Luddhuvet´z

Holtan
0

Näe de är ju klart! :D

Ska bli roligt att se alla fina kissar i alla fall!

ElinaPersson
2

#9 Du är välkommen! Fast säger precis som EddaM, så länge dom inte ska upp till domaren precis efter Skrattande

Jag kommer även få sällskap av min familj, dom är lite nyfikna på hur allt går till och vill agera hejjarklack Skrattande man blir så glad när familjen engagerar sig så mycket och åker 10 mil enbart för att titta Skrattande