Kastrera i göteborg
Då andra saker har kommit imellan har det tagit ett tag, men nu ska man dra ihop pengarna och ha kattkräken kastrerade ;)
Så, nu undrar jag, vilken veterinär skulle ni rekomendera, och vad skulle det kosta på ett ungefär?
Har 2 hanar. :)
Inne på Hittekatter skrivs ofta om en veterinär som heter Glimåker och som tydligen är den bäste, eller i alla fall en av de allra bästa, i Göteborg. Ingen aning om hans taxa men skicka in frågan även på HiF så lär du få många svar.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Glimåker är bra. 500kr tog han för en hankattskastrering senast jag var hos honom. 1000 om du vaccinerar och märker samtidigt.
Ska kolla upp Glimåker då. :) Tack
sahlis veterinärpraktik. har haft Salhi som veterinär för mina hästar så länge jag kan minnas oc litar på honom fullt ut. så när han för ett par år sedan pensionerades och öppnade en smådjursklinik hemma var det självkllart att även ta mina andra djur dit :) betalade 1100 för kasterering, öronmärkning och vaccination av min honkatt. behövde inte betala något för att ta bort stygnen två veckor senare. han finns i vallda söder om gbg
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Hur stora snitt blev det??
5-6 cm kanske… ungefär =)
// Alexandra
Ojj, det var stort snitt 
Det kan ibland finnas goda skäl till att snittet blir stort. När min nu äldsta hona kastrerades var de tvungna att öppna henne mer än vanligt då saker och ting inte riktigt låg som de skulle ligga i henne. Snittet blev ungefär 6 cm långt.
En veterinär som regelmässigt gör så stora snitt skulle jag dock inte gå till då större ingångssnitt i min erfarenhet gör katterna mycket mer smärtpåverkade.
Givetvis kan en operation gå annorlunda än man tänkt sig, men det verkade inte vara fallet om man läser WhoCares-01 inlägg 
Det säger sig självt (ja, åtminstone för mig som har erfarenhet från området, men det kunde ju inte du veta ;)) att större snitt orsakar mer smärta och innebär även högre infektionsrisk. Själv valde jag bort vetten närmast mig just pga info om att snittet skulle bli 5-6 cm samt att katten skulle bära tratt i tio dagar efteråt. Bokade tid hos Glimåker som gör mycket små snitt. Sen om något inte skulle gå som det är tänkt är det ju en annan femma. Allt går inte som det är tänkt i mänsklig kirurgi heller, tyvärr.
kan ha överdrivit lite.. har inte kollat jättenoga. bara ögonmått. sen skrev jag kanske ungefär… vet inte riktigt vad som skulle vara normalt så…
// Alexandra

Mina två senaste hanar kastrerade jag ena på Smådjurkliniken i Majorna och andra hos Johan Glimåker. Båda gjorde jättebra jobb, inga problem efteråt.
Vet även folk som kastrerar på Partille veterinärsklinik som är väldigt nöjda.