Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 4097 ggr
[[pimey]]
0

vad tror ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en vän som parade sin katt för dryga 4 veckor sedan, en förstagångerska ;). denna katt är en mycket liten katt och man har aldrig lyckats känna hennes små "tissar" förut men nu 4 veckor senare så känns dom betydligt mer och ser ut såhär. Inte de typiska "hallontuttarna" men som ni ser mindre behåring runt tissarna och lite ljusrosa till färgen. samt om man känner försiktigt är magen hennes mycket hårdare. Ultraljud är bokat men vad tror ni som är mer erfarna?

Smullis
0

Det var ungefär så våran katt såg ut :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[[pimey]]
0

1# det bådar ju gott! ;)

Smullis
0

#2 Ja det gör det ju ;) dessutom hade våran katt nästan exakt samma färger som katten på bilden :P men jag tycker iallafall att det ser ut som att det skulle kunna vara något :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[[pimey]]
0

2# ja den här "ovetskapen" är ju frustrerande. hade dom varit hallonröda OK då är hon på tjocken men nu när det är såhär så blir man ju tveksam :P.. Det lutar åt att det kan vara något men man får hålla tummarna :)

MonicaLagerquist
0

Varför UL?

Stolt ägare till tre La permer

[[pimey]]
0

Någon annan som varit med om liknande? :)

EddaM
0

Tycker inte att det såg ut som hallon. Vad är det för ras?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[[pimey]]
0

Norsk skogskatt!

[[pimey]]
0

5# Hon vill bara se att allt står rätt till och OM hon är dräktig eller ej. och kanske se hur många som ligger därinne och myser

MonicaLagerquist
0

#8 Norsk Skogkatt? eller långhårig huskatt?

#9 Varför stressa honan med ett UL?Det garanterar ju inte att det blir några kattungar för det.Lägg pengarna på något vettigt istället.

annzoo
0

Jag tycker inte det ser ut som hallon men rödfärgen klingar ju av på vissa katter..hur såg hon ut ca 21 efter parningen? Enda gången jag haft en hona som såg ut som på din bild var ej dräktig/skendräktig. Pillrar man för mkt på tissarna kan de bli lite ljusrosa lika så om de är påväg in i löp…

Den hona som såg ut som din såg vi tom sparkar i magen, det enda som inte tydde på dräktighet var utebliven viktuppgång

hur mkt har honan ökat?

annzoo
0

http://katter.ifokus.se/discussions/507aee11d4ebea5c7a00d2f1-kan-hon-ha-blivit-draktig

är det din 4 åriga katt du skrev om här som smet ut i början på oktober?

Tyrisen
0

#12 Ja det är TS egen katt, en innekatt som smet ut. Det finns en precis likadan tråd som denna på ett annat forum, men där är det utbytt till "min katt" istället för en väns. Vi är inte dumma TS.

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

annzoo
0

#13 isf om TS 4åriga förstföderskan är dräktig och jag antar att du (ts) vägrar abortera ev fostrerna så bered er på att de kan bli komplikationer pga åldern. Dessutom kostar det betydligt mer att föda upp en kull kattungar än att kastrera oavsett om kostnaden drar iväg med komplikationer eller inte.

majvi
1

Jag undrar om katten är mycket liten,kan det inte bli problem med födseln sen?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[[pimey]]
0

Men snälla ni ja jag har en annan tråd men detta är inte min katt det är en vän som precis har startat sitt katteri med norsk skogskatt!! Ingen huskatts avel alltså! Min katt är numera kastrerad efter detta vilket jag nämnde i förra tråden detta skriver jag i en väns vägnar! Skulle vara kul om folk inte hade så förutfattade meningar! Och ja innan parningen så såg hon inte ut såhä r och magen var inte lika spänd.

[[pimey]]
0

Sen är min katt dessutom helt andra färger och korthårig! Mycket korthårig!

MonicaLagerquist
0

#16 Det finns ingen ras som heter Norsk Skogskatt men eftersom att det inte är din katt så kan det ju förklara att du inte har koll på det.

Som kattuppfödare får man vänja sig vid att inte alltid veta om honan är dräktig så tidigt eller ej.Antingen löper honan om eller så kan din vän känna sparkar om ca tre veckor.

annzoo
0

Men på fl är det exat samma katt men du skriver att det är din katt så du behöver inte bli upprörd. Det är bättre att du talar sanning på en gång.=)

sedan heter inte rasen norsk skogskatt utan norsk skogkatt om den är renrasig med stamtavla.

EddaM
5

Jag är själv uppfödare av Norsk Skogkatt och din vän är välkommen att kontakta mig om hon har frågor om avel. Det viktigaste är att hon är med i en kattklubb och registrerar kattungarna. Det finns så många oseriösa uppfödare i landet. Men som sagt, hon får gärna kontakta mig om hon har frågor.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Tyrisen
0

#16 Verkar som du inte läste det jag skrev. Har inga förutfattade meningar, då det är DU som skrivit exakt samma tråd på FL där du istället skriver att de är din katt. Trist att du hittar på.

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!