Kattryggsäck
Jag känner att jag inte orkar sätta mig och leta efter en sån där kattryggsäck som endel har :)
Någon som vet vart man kan hitta billigt eller kanske bra begagnad ??

#1 Vet en som har en liknande och de är jättenöjda.
Jag undrade varför katten skulle ha ryggsäck. När jag öppnade länken förstod jag hur det låg till. 
Medarbetare Hittekatter iFokus
2# okeej ! Då ska jag nog köpa en sådan ! den var ju billig med :)
3# hihi ja det låter nog lite roligt :) Ska bara ha den från och till bilen när jag är på utställning med katten :) Men hon får sitta i en vanlig stor transport bur i bilen :)
#3 -
Hundar har ju ryggsäckar med tyngder i ibland…
Själv skulle jag behöva hitta eller kunna sy, hellre, en "magsäck" för katten. D v s nå'n modell typ 'barnsele' (vet inte vad det heter) där jag kan bära katten på magen-bröstet och ändå ha händerna fria. LillPrinsessan vill gärna bli buren och följa med när jag rör på mig här hemma - men jag blir ju så låst med bara en hand ledig… :)
Nå'n som har tips om det också? Sorry om jag 'snor' utrymme i din tråd, TS - ta gärna bort detta om jag gått över gränserna!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Men gud ! Jag såg ju en sådan igår när jag kolla runt ! Försöker leta på den igen. Tror dock det var till liten hund men det lär ju inte spela någon roll
http://www.supercat.se/ute-pa-tur/ryggsackar-och-trolleys/ryggsack-connor-1.html
Den var visst till katt, hihi..Kanske inte som du tänkt dig men där finns iaf npågot liknande :)
Jag har också tittat på den där (#1) men jag är rädd att katten ska kunna öppna och smita ut genom att krafsa på dragkedjorna.. Vad tror ni?
Nej det tror jag absolut inte, isf kan du väl ha sele på katten och sätta fast den i snöret som finns i ? :) Så tänker jag ha, tror min katt kommer uppskatta att kunna kolla ut när det är öppet v:).. Annars kan du säkert sätt fast låset med lite ståltråd i väskan på något vis om du är orolig :)
#8 Om du är orolig för dragkedjorna så finns det spännen att sätta fast.
http://www.supercat.se/ute-pa-tur/ryggsackar-och-trolleys/sturdi-security-zipper-clip.html
Medarbetare - Halloween.ifokus
#10 funkar bra med en vanlig karbinhake också. När vi är på tävlingar med hundarna hakar vi fast dragkedjan med kopplet till dom som har tygbur. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#6-7 - Tack, vad gullig du är som letat! 
Det är, dock, inte riktigt det jag är ute efter… Mer åt det här hållet (se bild). Jag tror jag får åka över till min lilla mamma och försöka sy ihop en lite KattPåse. Hon kan säkert hjälpa mig också att få till "hängelbanden" så att de inte skär in i nacken.
Fast det vore praktiskt om jag kunde hitta nå't färdigt. Kanske ska titta lite på påsar för småbarn - det har jag inte tänkt på.
Tack go'a igen! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Synd att det inte var rätt modell! Den ser dock lite klumpig ut..
Häftigt! Men tror du att kissen kommer ligga stilla i en sådan påse ?? Tänkte för om den är helt mjuk kommer det ju guppa jätte mycket och påsen kommer ju bli lite tryckt åt olika håll
Ja, jag tror att hon skulle gilla det! Och det är inte så mycket jag går omkring här hemma heller (det är när jag är hemma jag har tänkt mig ha den). Dessutom vill hon gärna ligga i mitt knä när jag sitter vid datorn (jobbar en hel del vid datorn) men det blir inte heller så praktiskt för mig.
Jag har provat med att vira till en filt men det blir så bylsigt - så nå'n liten bärpåse som bara är hennes tror jag hon skulle gilla.
"Hängselremmarna" tänkte jag skulle hålla bärpåsen på plats lite också…
:))
Jag får återkomma om jag lyckas få ihop något som duger bra åt den lilla. Kanske en liten "kudde" i botten skulle kunna vara nå't för att stabilisera påsen lite…
Många idéer får jag nu!
Lycka till i jakten på din ryggsäck förresten! 
#14 Tror du inte att en sele för barn kan fungera om du syr ihop hålen som är för barnets ben? Kolla begagnat på Blocket.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#16 - Ja, jag kom just på att jag skulle hålla utkik efter "barnselar". Blocket var en bra idé! Tack Katthemsmatten! 
Tack :) .. Hoppas du hittar något som fungerar med :)
Nu har jag hittat ordet jag ska söka på; Bärsjal.
Här t ex, en bild på sjal som man lätt kan omvandla till en bärsjal.

Tack för inspirationen i denna tråd! Nu ska jag inte störa i den mer!

#19 Här fanns det äldigt många olika varianter, klistrar in två om liknar vad du söker.
http://www.jollyroom.se/produkter/resa/barsjalar/babylonia-tri-cotti-rod-large.html
http://www.jollyroom.se/produkter/resa/barsjalar/babylonia-bb-tai-current-red.html
Tack Silkesnosen också! Många inspirerande idéer. Det får nog bli något "hemmagjort" tror jag, längtar efter att få göra nå'n egen variant. Här är en som inspirerar mig mycket :)
#9 Jag har en bengalhona som kan få lite ryck i buren ibland och gör ALLT för att komma ut så jag tror inte att hon skulle ha några problem med att slita upp dragkedjorna, hehe. Har funderat på det där med sele men det känns lite opraktiskt.. :) Om jag skulle köpa en så blir det nog att sätta ihop dragkedjorna som du säger, det känns säkrast.
#10 Det där var smart! Aldrig sett förut, tack för tipset!