Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 12833 ggr
Lamina
0

Skakar när hon spinner.

Min Metallica har börjat med något jättekonstigt. Sen vi flyttade och hon blev ensamkatt har hon blivit så otroligt mycket gosigare, men hon har börjat med något annat också som oroar mig lite. Det är nämligen så att om hon har lagt sig tillrätta och spinner och är riktigt avslappnad kan hon börja vibrera. Alltså, inte vibrera som när hon spinner, utan hela katten skakar! Förvånad Man kan t.o.m. se hur tassarna skakar. Men hon verkar inte besvärad över det, och hon slutar om hon somnar/slutar spinna eller om man petar på henne så hon vaknar till. Men jag är ändå orolig, för det känns ju inte normalt direkt. Men vad kan det vara? Förvånad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jourhemmet
0

Hon är inte dräktig då? Så gör katter som har förvärkar.

Lamina
0

Tvivlar på det, hon blev kastrerad vid 6 månader, har aldrig löpt och är innekatt så hon har aldrig kommit i kontakt med fertila hanar. Tungan ute Dessutom har hon hållit på så ett par veckor nu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Viccan92
2

Så gör min katt när han spinner och han har gjort det sedan han var liten och han är liksom 5½år nu och det är inget fel på honom. Han pigg och frisk.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

SarisMissy
0

Detta beteende har min lilla Missy börjat med också och hon är 18 veckor (4 månader). De första 16 veckorna var hon själv men sedan tog vi hem en äldre katt (11år hankatt) så jag vet inte om det beror på det att hon är nervös för att somna, men de börjar bli vänner och de kramas och busar till och från. Men som sagt detta har hon inte gjort tidigare och jag blir ju såklart orolig då det kanske är dolda problem hos katten =/ hoppas verkligen inte det.

Men så länge hon vill leka, äter som vanligt och inte gömmer sig så borde det inte vara någon fara. Kanske bara är frusen :)

OberonsMatte
0

Om katten verkar helt frisk i övrigt är nog det troligaste att det bara är helt ofarliga muskeldarrningar (muskelspänningar) som kan uppstå när katten slappnar av. Jag har sett såna darrningar hos flera katter som har varit helt friska.

Sajtvärd Katter iFokus

IceJossan
1

Så gör Ragnar hos mina päron, han är 9 nu och har alltid gjort så.

Annso_
0

Jag kan tala om att så gör min hund, han spinner ju inte alls (haha) men när han ligger avslappnat o ska sova så kan han börja skaka, han typ spänner alla muskler så hela hunden  vibrerar sen slutar det 1 sek sen gör han lika dant igen..Och han är frisk som en nötkärna :)