Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2382 ggr
rudyC
1

mysko kattbeteende?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi blev med katt varken vi ville eller inte

men då jag och sambon gillar katter så tog vi in kattan som visade sig vara 6 mån… tragisk historia till en annan gång…

hur som haver så händer det att vi ganska ofta går ut med våran hund och då ska kattan (elise ) med inga konstigheter där MEN (ursäkta uttrycket) katt fan har inget lokal sinne …

det var en gång då vi gick lite längre och elise ansåg att vi skulle vända så stannade hon på ett ställe och efter lite bärande och diskusioner (då hon inte gillar att bli buren) så stannade hon på ett ställe och jag fick inte tag i henne igen så jag tänkte "fint stanna där då" och fortsatte att gå 100 meter hem i tankar om att katten hittar hem … kvällen gick natten gick och fortfarande ingen katt …

så jag gick tillbax där jag lämnat henne och jo där satt hon

en annan gång så skulle jag och hunden jaga sork på ett fält och elise följde men dock så stannade hon vid vägkanten. vi tänkte inte mer på det så jag och hunden gick runt och letade efter sork vilket resulterade i att vi kom upp på ett annat ställe än där vi gick ner…

tänkte inte mer på det … på kvällen slog tanken oss( mig och sambon) " var e katten" kom på efter ett tag att hon följde med till fältet 20 meter från huset så vi ropade och ropade … ingen katt… så jag gick ner tillslut och där satt ju hon och var lessen

en annan gång då jag och sambon samt hund skulle gå långt så lurade vi katten och gick över gårdsplanen där hon inte vågar gå

1.5 TIMME senare när vi kommer tillbax från ett annat håll så jo där sitter katten och väntar på oss

är det normalt katt beteende?

både jag och sambon har ju haft katter men inga som är som hon !

är det nått "fel " på henne eller är det mer katter som gör så

kan ju vara värt att nämnas att hon har kattlucka och vistas ute själv så det är ingen ren innekatt

katterna
0

Vilken rolig liten katt :). Aldrig hört innan om en katt som följer med ut , inte kommer igen om den inte blir hämtad! Min tjejkompis som har hund och katt , där följer katterna också med ibland på hundpromenaderna. Verkligen jätte kul att se :). Men det Verkar vara en trogen vän som väntar på sin matte och hundvän :). Hon kanske inte märker att ni gått iväg från där hon väntar och så väntar och väntar hon på er :).?

Magic Nicki
0

Men när hon går ut själv då fungerar det alltså bra eller?

rudyC
0

#1 jo men det är ju så… och det ska BARA vara jag…

hon skriker tillbaka då sambon lockar men kommer inte och går han och hämtar henne och ska till att lyfta så blir hon förbannad och klöser han…

men jag kan kalla henne till min och trots små protester bära hem henne…

JÄTTE jobbigt då sambon e ledig en vecka och e hemma och jag jobbar i norge och kommer bara hem på helgerna…

upprepade gånger så har hon varit borta i en vacka då hon gått ivag eller blivit ivägskrämd av andra katter

#2 ja det gör det … och det är det som e mysko för där hon stannar och inte hittar hem har hon varit själv och den lilla rundan som vi går då hon följer mer är bara 500-700 meter och du ser huset hela tiden…

rudyC
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

slänger in en bild till på då hon sover vilket är oftast såhär

ps varit hemma i 5 veckor och nyligen steriliserad

LoAEmma
0

Tycker hon verkar jättegullig!! Var inte så hård mot henne….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Katthemsmatten
4

Hon är kanske orolig av sig och tror att du inte kommer tillbaka. Klok kisse som inser att man ska vänta att bli hämtad. (Önskar min son hade funkat så när han var liten: Om du kommer vill - gå tillbaka och stå still.)

Om hon försvinner när du är borta kan det vara idé att låta henne vara innekatt de veckorna så hon inte råkar illa ut.

Medarbetare Hittekatter iFokus

rudyC
0
#6 jo det kan ju vara så
då det ligger en tragisk historia bakom … dessutom till ett mysko beteende har hon separationsångest till duga =)

efter sista resan då hon hade blivit påflugen av en katt ( SOM VAR INNE I VÅRAT HUS) så var hon borta i nästan en månads tid och vi gick och letade och ropade  men då gick vi inte så långt

men som sakt hoppet är det sista som överger en

och en granne sade att dom sätt en svart katt knapt en 700 meter från huset så jag var där och ropade när jag kom hem dock så blåste det en del hus som haver det var ingen katt som kom

vi åkte bort några timmar på kvällen och när vi kom hem och öppnade dörren så satt f*n skapet där … mager som FAN… igen… och efter det så har hon fått vara inne och äta upp sig

men nu sa sambon att hon hade mycket överskots energi så hon ska få komma ut nu igen  när jag kommer hem =D

rudyC
0

när jag kom hem så hade hon lagt på sig och såg ut som en normal katt och var kelig som få vilket var kul

och då mamma( jag ) e hemma så sover hon med mig i sängen

vi har släppt ut henne nu så hon kan gå ut och in som hon vill

då vildkattproblemet vi hade är löst

elise var ute och vi skulle gå bort till torpet ca 500 m från där vi bor och när vi kom ner på grusvägen så kan man se hela vägen till torpet och halvägs där så var det en svart prick

och jag ropade och jodå det var elise som kom springande… iaf vi gick bort till torpet och hon efter och vi gick hem hela familjen ja sambon katt och hund

då gubben e sjuk så e han hemma och han va ute med hunden och katten följde med sen hittade hon nått kul i nått dike och gubben gick hem utan katt då han inte kan prata och katten e borta …

igen…

får bara hoppas att hon kommer hem innan jag gör

annars så får ja ut å ropa på henne…

igen

Sunset_luna
3

Konstigt har aldrig vart med om en katt som beter sig på det viset, kanske hade vart bättre att ha henne som ren innekatt? alt. ha en rastgård? då behöver ni ju inte oroa er för att hon ska komma bort iaf.

Lycka till me missen :)

rudyC
0

kors i taket hon hittade vist hem =D

gubben berättade oxå att hon gick och letade efter mig …

som i verkligen letade efter mig då hon gick från rum till rum och även upp på övervåningen

hon sover eller ligger på endast mina grejer näg jag väl e hemma ironiskt nog är det min väska som är favoriten Skrattande

håller era katter på så oxå eller är det bara våran som har diverse problem? typ

husse/matte sjuk

separationsångest

obefintligt lokalsinne

LoAEmma
3

Hon verkar behöva massor av kärlek och omtanke!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

rudyC
1

men det var ju det … hade vi fått välja så hade vi inte skaffat katt…

då vi ligger ute och jobbar på veckorna

dock var valet över att låta henne svälta ihäl eller ta in och mata henne

jag valde det sistnämda… och vi har gjort det bästa av situationen

Katthemsmatten
3

Även om ni gör det bästa av situationen, för det är verkligen det, så behöver katten mycket omsorg. Håll den som innekatt så blir den inte så benägen att försvinna. Den kommer snart att lära sig att ni alltid återvänder.

Medarbetare Hittekatter iFokus