En annorlunda katt
Jag vet att man inte ska ta en katt före 12 veckors ålder, men då jag var yngre så fick jag en kattunge som jag vart tvungen att hämta redan då han var 6 veckor pga att mamman blivit överkörd och skulle jag inte hämta han direkt så skulle han avlivas tillsammans med sina syskon. Så vi åkte och hämtade katten som var på tok för ung egentligen. Men samtidigt så hade en av våra labbetikar fått valpar som var bara ca 2 veckor gamla och hon adopterade kattungen som sin egen. Den katten betedde sig i vuxen ålder mer som en hund än som en katt. Jag tom tränade han tillsammans med hundarna så han kunde nästa allt som hundarna kunde.
Han kunde bla dessa komandon:
- Sitt
- Ligg
- Hit
- Fot
- Stanna
- Apport
- Loss
- Tass
Han sov med hundarna, han åt med dom och han tom gick ut och rastade sig tillsammans med hundarna.
Han vart enormt stor och välmusklad såg ut som en liten panter. Han var aldrig sjuk under sitt liv och han levde ända tills han råkade få i sig råttgift som grannen lagtut på sin gård. Han var över 12 år då han gickbort.
Jag saknar denna katt som ironiskt nog fick namnet Lillkisse eftersom han var minst i kullen men han var samtidigt den största katt jag sett irl. Han var mkt speciell och kommer för alltid ha en plats i mitt hjärta.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Han låter som en alldeles underbar liten kille! Så tragiskt med råttgiftet…
Visst är det för häftigt när tikar tar till sig andra djurbarn, det ger liksom hopp om förståelse över artgränserna:)
Du har ingen bild på honom?
Vilken rolig katt som kunde så mycket!

#1 nej tyvärr så finns det inga bilder på han pga att kameran revsönder alla filmrullar då man skulle spolatillbaka den. 
_**/Mvh Anne

Vilken duktig katt :)
Synd det där med råttgiftet..
Vilken häftig katt. Synd att du inte har bild på honom. Detta måtte ha varit en LATT (labrador+katt). En del kattor kanske man minns mer än andra.
Jag var hundvakt tre veckor till en golden retriver för många år sedan. Det är nog ingen där heller som tar Samurays plats i mitt hjärta. Han var för härlig. Tyvärr finns inte han mer heller, han fick cancer och avled.
Vilken underbar katt det måste ha varit. beklagar sorgen

Jo han var väldigt speciell, han hade även en annan kul sak för sig. Då han skulle över vägen så satte han sig vid vägkanten och kollade två gånger åt båda hållen, kom det ingen bil så sprang han över men kom det en bil så satt han kvar och vänta tills den passerat och gjorde då om samma prosess
_**/Mvh Anne
Vilken härlig katt! Beklagar,, måste lämnat ett stort tomrum efter sig! 

Jo fast jag tror ju att allt i livet har en mening och han hade antagligen uppfyllt sin mening i livet.
_**/Mvh Anne
hoho och folk säger att man inte kan lära katter saker :) underbar historia är så skönt att veta att djurvärlden tar hand om varandra. Vi människor har mycket att lära!
min gamla katt kunde sitt och sitt fint på komando men din katt kunde ju jättemycket!!
Trötter kan apportera men bara sin rosa leksaksmus. Båda kommer när jag ropar och båda lyssnar på sina namn. Det tycker jag är duktigt :)
Va fint att tiken vart hans mamma istället det är häftigt att djur kan sträcka sig över art gränserna men inte vi och vi e dom civiliserade säger dom *s*.
Och jag förstår att du saknar honom han låter som ett riktigt orginal *L*
Blir arg när jag hör om råttgift jag antar nu att det är en bondgård så då förstår man det lite men annars så är det för j-kligt
Tass på dig
Eva & Mojje & Busan
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jo det var i en liten bondby så det var bondgårdar lite överallt där.
_**/Mvh Anne