Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 850 ggr
Pudelbus
4

Miss(e)lyckades

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satt här i soffan förut idag och kikade runt på datorn när jag plötsligt hör ett himla skrik ute på altanen både jag och hunden rusa upp för att se vad som hänt.

Där stor hankatten Doris stolt som tuppen med en stackars skata i munnen.

När han fick syn på mig i fönstret öppna han munnen och gav ifrån sig ett stolt "mjau" och ut flög skatan i en väldans fart. Ja, tur var det väl för skatan. Doris såg lite förvånad ut men den största sorgen gick över med några klappar.

En misslyckad fångst, men måste ju säga att det är bra gjort av en halvfet väldigt lat kisse att fånga en frisk fullvuxen skata.

Innan har vi endast sett han fånga redan döda möss från sina komisar Obestämd

Kanske han bara ville hälsa på en gamal kompis? Han och hans syskon föddes faktiskt i ett gamalt skatbo högst uppe i träd för 6 år sedan.

Tilla_
0

Föddes dom i ett träd?! Berätta mer!

Pudelbus
5

Ja, högst upp i ett gammalt skatbo hemma hos min "morfar".

Vi fundera på varför kattmamma skulle vara uppe i boet hela tiden och tyckte det var lite riskabelt med alla upp och ner klättringar så vi bestämde oss för att plocka ner skatboet som fåglarna inte hade använt på hela sommaren. Och där låg det 4 små misslingar, inte hade vi en aning om det. Dom hade inte hunnit öppna ögonen än så gammla var dom ju inte. Tur var det väl att vi tog en kik annars hade det kunnat gått illa.

Kattmamma och alla ungar är idag kastrerade.

Sen är det en hel historia om hur jag fick "tillbaka" Doris efter många år hos en annan människa.

Tilla_
1

Fick tillbaka? Ursäkta att jag är tjatig men berätta gärna mer! Cool