Angående foder, är detta bra ??
Är detta ett bra eller dåligt foder, såg även att det innehåller lax vilket inte är så bra för katt ((??)) Smaken är alltså kyckling och lax.
Det är det enda fodret ena katten med otroligt känslig mage tål, dock får dom mjau blötmat morgon och kväll och torrfoder lite på dagen..
Produktkategori
Sandtyp
Inget
Råprotein (%)
36
Råfett (%)
17
Vatten (%)
8
Aska (%)
6.5
Kalcium (%)
1.2
Fosfor (%)
1
Växtråd (%)
4.7
Vitamin A (IE/kg)
70000
Vitamin D (IE/kg)
1200
Vitamin E (IE/kg)
250
Koppar (mg/kg)
25
Ingredienser: Kyckling (>30%), grovmalen majs, animaliskt fett, lax (>10%), sockerbetsfibrer, pulverformig cellulosa, sorhum, ris, majs, kycklingdigestiv, heläggspulver, kaliumklorid, torkad öljäst, fruktooligosackarider, DL-metionin, kalciumkarbonat, natriumklorid

Hyfsat tror jag, men frågan är hur mycket majs det är i… För lite fett, det bör ligga på minst 20%. Jag har noll koll på mineralerna, vad de olika halterna ska ligga på.
Iams Multi-Cat Proactive Nutrition antar jag det är du tittat på?

Många IAMS-ätande katter får urinsten enligt min veterinär, hon ser ett tydligt samband :O
Jag valde att inte lägga ut namnet just för att många är emot endel märken, jag är endast ute efter att få veta hur ingredienserna är inte vad folk tycker om namnet som står på påsen………
Att DIN veterinär ser ett tydligt samband är helt orelevant för iaf mig :)
En veterinär som ser en samband mellan en sak betyder knappast att det är så..

#5 Nej precis, men det har gjort att jag dragit öronen åt mig för just det fodret eftersom hon ser ett tydligt samband, att så stor del av de katter med urinvägsbesvär som hon undersöker äter just IAMS.
Men som jag skrev tidigare, det verkar kunna vara en hel del majs i det där, och det är även lite för lite fett.