Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1304 ggr
Cockerspaniel
0

En liiiten olycka!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj vilken resa jag och mina 2 katter gjorde för en vecka sen! Vi åkte ner till Dalarna med tåg!

Resan gick iaf hur bra som helst och katterna tog det lugnt i burarna och sov ruset av sig ända tills vi kom fram till Långshyttan där vi skulle spendera veckan framöver.
Bara det att på första dagen så råkade min lilla Lukas ut för en olycka, inget allvarligt som tur är, men det slutade med två stygn och en gratis kastration.

Vad som hände var att han rev ner en blomkruka och måste av misstag råkat landat i krukmassorna och skurit upp sig bak på högra hälen.
Jag och min kompis tvättade såret med koksalt lösning för att se hur det såg ut och såret var inte djupt, men en aning stor och sen hade det blivit som en "påse" vid såret.

Bara att åka in till Borlänge på Jourtid (ryser vid tanke på vad räkningen fick på xD) och där kontaterades det att han behövde åtminstonde 2-3 stygn. Lille Lukas fick lugnande, sov så skönt och allt gick hur bra som helst.

Den där katten är så cool! Hemma fick han sova i en stor bur med en filt över sig så han kunde få lugn och ro. Efter 2 ½ - 3 timmar fick han komma ut efter att ha skrikit sönder grannarna (är inte direkt så där bra ljudomsättning mellan grannarnas väggar). Så han hoppade omkring med tratten på skallen, lekte, åt mat, drack vatten och gick på lådan.. med tratten.
Haha han är för underbar den coola tokstollen! :p

Jag vill inte ha något negtiva kritiker om vad som hänt. I dagsläget mår han bra och har alltid vart sig själv efter att ha blivit igensydd och har inte det minsta brytt som om vad som hänt honom!

Shanea
2

Du glömde berätta hur en gratis kastration kom in i bilden dock? ^^ Skönt att hanterade det hela så bra :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Cockerspaniel
0

#1 Kastrationen fick han i samband med då han hade lugnande, veterinären sa att hon kunde bjuda på det då han ändå redan var nersövd! :p

[Emma--]
2

Aj,aj.
Olyckor händer :)

#2 Lika bra att det blev gjort :)

ivanhoe81
0

en olyckahänder så lätt jag är glad att det gick bättre för din kisse än för mig som öppnade skåpluckan och rev ner ett lasse åbergsglas så det gick i tusen bitar och sedan om han åt en glasbit eller om han skar sig  det vet jag inte men jag kan iallafall vara glad att det gick snabt för honom, jag saknar den katten

Cockerspaniel
0

#3 Han skulle kastreras iaf, men här jag bor så tar de inte tidigare än 6 månader så det var en lättnad för mig att få det gjort så mycket tidigare! :p

#4 Gud så hemskt, men det är så sant som du säger! :/ Må kissen din vila i frid <3

[Emma--]
0

#5 Va bra :) förstår inte varför vissa håller så hårt på det där med 6 månader.

ivanhoe81
0

#5 tack så mycket den kissen betydde mycket för mig, men som sagt så är jag glad att han slapp och lida något
en olycka kan hända så enormt fort

Cockerspaniel
0

#6 Ska jag vara ärlig förstår jag inte det heller, ska inte behöva vara allt för stor skillnad tycker jag bara de har båda kulorna hemma i påsen! :p #7 Vet hur det känns själv med att förlora en katt som betyder extremt mycket för en! :) Jo det gör dem, ibland man inte förhindra dem heller, oavsett!

ivanhoe81
0

#8 exakt jag var ute vid brevlådan som ligger precis utanför dörren var borta i max 1 minut och under den tiden så hände detta jag hann inte stoppa det för han var redan död då jag kom in

Cockerspaniel
0

#9 Vissa saker kan man inte styra ifrån även om man önskar man kanske inte var borta den minuten, men då sådant skett så har det skett.

Tror det är en del av det där med Karma, lyckas man rädda dem en gång kommer det en annan sak istället som ställer till sig för en… ja jag tror på karma ^_^'