Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1236 ggr
[Surina]
0

Aktivering roliga saker?

Hej alla !

Jag letar för fullt efter nått åt min pojkväns katt… han tycker att ett bra klösträd är dyrt… men han har lön och betalar bara 1000 kr i mån för mat,värme m.m…

Jag tycker ju så att katter är inte bara djur som sköter sig själv… sen speciellt inte om de är ensam eller är inne katter, de behöver ju aktivering som vilket annat djur somhelst!

Men min kille ser väl inte samma sak, jag har föreslagit att han skaffar en kompis åt Suddis om han själv inte orkar att göra nått… Men nope.

Så nu försöker jag komma på saker man kan köpa till Suddis när jag inte är där.

Aktiveringsaker? Ge gärna tips på bra saker samt klästräd som han kan njuta av! Den han har nu är en billig ÖoB klästräd med inte mycket aktivering i … Den är lite för kort tycker jag iaf.

LexiChandler
0

Springtunnlar är ganska kul att svischa runt och runt i och de kostar inte heller särskilt mkt samt är mysiga att bara va i. Lämna lite leksaksmöss och bollar på golvet. Finns okså stora klösträd till billigare pris på nätet. Om det finns möjlighet så lägg också maten på en hylla eller dylikt som katten behöver klättra upp till.

[Emma--]
0

Klösträd behöver inte vara så dyra. Beror ju lite på.

Har katten torrfoder kan man ju gömma det i olika saker. Finns ju lite allt möjligt att köpa för sånt och man kan nog hitta på en hel del saker själv om man är påhittig :) 

Vissa katter gillar ju cat it senses play circuit. Mina dissade den dock :P

Leksaksmöss har alltid varit poppis här. Och bara någon pappersboll.

Orkar han engagera sig något? Då kan en laserpekare vara något också.

[Highonbluetomorrows]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om han orkar använda vippa så är DA BIRD en klar höjdare. Den är lika bra som det sägs.

Annars kattmyntemöss eller kanske någon hundleksak som piper. Du ska ju själv ha en liten hund, kanske någon av dess valpleksaker :)?

Mina ena katt älskar bollar. Inte hårda små bollar dock, för de är lite "läskiga" eller något. Men studsiga bollar i lätt gummi är en klar höjdare. Det finns på ÖoB fyra bollar som "volleyboll, tennisboll, basketboll" och kostar typ 20 kronor, ytterst populära så vi köper nya rätt ofta då de hamnar under soffan :P

Lynxx
0

Jag köpte saker på tradera - däri fanns en kaninsvans - som legat här å skrotat länge.

Hängde upp den i ett snöre - nu morras det & försöks traskas iväg med bytet.

/L

vinbergssnacka
1

behöver inte ens kostar något, pappkartonger i olika storlekar, papper, tom toarulle, ett paar gamla strumpur (ihoprullade och med lite kattmynta i). Problemet är bara att man måste nog aktivera katten också, den tycker inte om leka själv hela tiden….den behöver ha en kompis…människa eller katt