Köpa en till katt?
Hej! SNÄLLA RARA NI, ni behöver inte bli arga på något onödigt. Bara svara på min fråga. :)
Det är så att vi har en jättesnäll katt, han är 4 år och verkligen jättesnäll. Mamma och jag vill jättegärna ha en till katt, men vi tror att Kimba kommer bli ledsen och kanske inte vara sig själv..
Brukar det gå? Eller inte?
Jag har precis skaffat mig en kattunge som idag är 13½ veckor, har även en katt som är 13 år.
Det har gått över förväntan bra den enda som har fräst och morrat är kattungen, Tovan 13 år har varken fräst eller morrat.. Dock så kommer det i nov en kompis till hit en på 12 veckor så killen får en jämnärig att leka med..
Det jag har gjort är att ta det lugnt låta de sköta sig själva.. Allt går bra så länge det inte uppstår blodvite.. Man ska se till så den man hade har någonstans att dra sig undan där den nya ej kommer åt han/henne. Kela mkt med den äldre så den märker man glömmer ej bort han/henne.
Det kan ta lite tid innan de blir vänner, det kan ta ngn dag, ngn vecka till o med ngn månad..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag tar hand om en katt åt katthemmet å hon å min katt har blivit goda vänner, dom fräste å morrade i ungefär en vecka innan dom började acceptera varandra men nu har de gått flera månader å dom ligger å myser ihop å så. De man bör göra e att ta en katt me samma aktivitetsnivå som den man redan har så brukar de funka bra ihop :) tex om du har en lugn katt så bör du ta en lugn kattunge, för om kattungen e för busig så kan den lugna katten bli trött å inte orkar me den lilla.
Jag kan jag bara rekommendera att ha fler än en katt. Ja, kanske inte hur många som helst 
Vår femmånaders katt har blivit mycket mer tillfreds sedan hon fått en liten kompis att leka med. 

Klart att det kan gå! Men var NOGRANNA när ni väljer katt - skaffa inte "vilken som helst" eller gå efter utseende, det kan vara jätteviktigt att ni väljer en katt med rätt aktivitetsnivå och intressen så att den matchar er katt. Är er katt lugn och inte så busig så kan en katt som är jätteaktiv och älskar att brottas bli alldeles för jobbig för honom. Är han tokbusig och leker jagalekar med er och brottas med era händer så kan en lugn och mesig katt må jättedåligt hos er. Så välj efter vad som passar er kisse - välj inte katt med hjärtat, välj med hjärnan! Det måste bli bra för alla parter :)