20 Juni: God morgon
God Morgon! =)
Skulle bara tala om att våran lilla misse-tisse har äntligen landat i sitt nya hem hos oss! =)
8veckor.
Vi har ju hund med, och jag var orolig för hur detta skulle gå, hund med husky och jakt raser i sig.
Men vi kom hem och jag sa det att det bästa är om dem får mötas på neutral mark först, vi hade kissen i ett sele med flexi-koppel (rullkoppel) på.
Så det inte blev inte direkt….
Man är liten….men jag är STEN TUFF!!
Jag fräste åt voffen så han fick gömma sig!!
Det ni! ,-)
Kom inte här och kom, för då fräser jag! =))
Deta har gått bättre än vad vi trodde! =)
och det är skönt det.=)
Han äter och går på lådan och just nu sover han och husse i sängen =)
Husse är hemma och är sjuk.
I natt som då var första natten, så somnade han mellan mina ben, och hunden på min axel. =)
Vaknade till i natt, då katten låg på säng kanten och hunden låg nyfiket och tittade på honom! =))
Vi har gjort så att vi har hängt en hundstrypkjedja som vi inte har användning för på insidan av badrumsdörren, och en krok på utsidan på väggen, där ine har katten både mat och vatten och låda, samt en Frizon för hunden.
Har ett kisse-hus till lådan, men nu ibörjan så tar vi av det och vis så hade han hittat en egen lya! =))
Vi la under någran fleecefiltar.=)
I värsta fall så kan man ju fräsa…. ,-)

idag har Zorro varit helt omöjlig.. så jag har bara gått o väntat på att han skulle somna.. det har han gjort nu o så skönt det e..han har vält en massa saker o rivit på en massa o varit ilsk när jag skällt på honom.. katter kan tydligen oxå ha dåliga dagar.. Puma har legat o sovit på akvariet nu några timmar
Goddagens!
Idag är det en "allting tar slut-dag" för mig. Bensinen i gräsklipparen, möbelskummet som jag rengör bilsätena med, bläcket i skrivaren… Tur att jag köpte mat åt Vimsan igår, annars skulle det också tagit slut idag.
Men nu ska jag skriva ut resten av dokumenten, har just fyllt på patron. Gå ut och fylla på bensin i gräsklipparen och klippa färdigt, och dammsuga sätena. Sedan är allting gjort…kanske. Ska till min bror och äta middag ikväll.
Vimsan har varit jättesnäll idag. Har knappt sett av henne, förutom när hon var framme och tiggde åt sig mat. Nu ligger hon väl i någon buske och drönar. Hon spanade på mig när jag klippte gräset förrut.
#0 Oj, vilken söt liten krabat! Skönt att det har gått bra.
#1 Kattor kan nog också ha dåliga dagar, tror jag. Zorro blir väl lugnare när han har tagit en tupplur. Brukar hjälpa på mig om jag är sur i alla fall.

Grattis till nykomlingen, Tina, ursöt!