katt som har allrgi ?! + tips?!
hej, jag undrar så vad katter kan vara allergiska mot?
min enna katt verkar va allergisk mot blötmat/burkmat ja, alla kallar de olika.. men ni fattar… han blir extremt dålig i magen av de.. (bajsar löst) men vad kan finnas i som gör att han inte tål de?!
nån som har en katt som med blir dålig i magen av sådan mat?!
och har tips på nån sort man kan ge?!
foder blir han inte dålig av
…
Om katt blir allergisk så reagerar de mest på spannmål och fisk.
Man skall ge katter foder som är fri från spannmäl och fisk.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Vilken sorts blötmat gav du då? En del innehåller allt möjligt skräp. Fisk är väldigt många katter allergiska mot så det ska du undvika. Foderbyte överhuvudtaget måste man vara försiktig med, om han är vad vid att få torrfoder och du helt plötsligt ger blötmat så får magen en chock, man måste gå försiktig fram, ett par msk om dagen först och när det går bra så ökar man på.
Mjau och Bozita är dom bästa sorterna, dom inte innehåller varesig säd eller socker.
Min ena katt tål ingen färdig kattmat alls. Han blir som din, sjukt dålig i magen. Han får ont i magen och utav de flesta torrfoder fiser han nått fruktansvärt också. Värst är det med torrfoder dock. Kan ju vara så att din katt inte tål tillagad mat, vilket kattmat är.
Har du vant din katt vid blötmat? Om inte så kan det ju bero på det, är inte kattens mage van vid det så kan den ju bli väldigt dålig. Testa mjau eller bozitas blötmat, de är de enda som inte innehåller en massa skit. Och vänj katten LÅNGSAMT vid maten. Börja med 2-3 "bitar" som du blandar med deras vanliga mat.
Mvh Linn
tack.. ska tänka på era tips..!
har mjau i foder… i "burkmat" har de fått wiskas och de andra (på F… humm nu är de hjärnsläpp bara för de.. men relativt vanligt) får pröva mjau burkmat med då.. sakta men säkert o se om de hjälper.. bara synd att man bara kan vad jag sett köpa så stora burkar hinner bli gammalt till 2 katter..
..

#4 köp ICAs påsblötmat de är ju lite lagom stora om man har katter som inte äter så mycket blötmat..
Sen kan man ju frysa kattmaten om den inte går åt.
Förpacka maten direkt när du öppnar burken och ta fram lite mat åt gången.
Stolt ägare till tre La permer
Mjau och bozita har tetror som är mindre än burkarna, jag tycker också burkarna är för stora. Wiskas och friskies kanske du menade? om du läser på innehållsförtäckningen och tänker på att det enbart ska innehålla animaliska saker och möjligtvis vitaminer och mineraler så kanske du förstår varför de blir dåliga i magen av det. Mjau tetra borde finnas i din mataffär (om det inte är en väldigt liten affär). Se till så de inte innehåller fisk o skaldjur bara, det är väldigt vanligt att de är allergiska emot.
Mvh Linn
tack gör era tipps..
ska holla koll efter mjau tetra.. ne har lite olika den störtsa e nog ica maxi…sen coop så har stora.. :)
Ja men då borde de ha tetror! Lycka till 
Mvh Linn
japp, tackar tackar!!