Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 801 ggr
Ixectrona
0

Kuril-hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, nu har jag (i onsdags) åkt ned till Köpenhamn och fått mig en Kurilean/Kurilian Bobtail, en 1.5 år gammal, kastrerad hona som pensionerats från avel (hon fick en kull, sedan började hon löpa hela tiden och mådde dåligt av det).

Jag har tänkt kalla henne Tondra (Esperanto för åska, för hon ser ut som ett litet åskmoln, och jag ville ha något på T pga. hennes stamtavlenamn), men jag behöver hjälp, jag kan inte vänja mig vid namnet. Tungan ute
(Jag hade samma problem med aran, som jag pga. det faktiskt bara kallar aran, och hunden, men med honom så lärde jag mig för med en valp måste man ju använda namnet när man ropar på dem.)

Jag har alltså inga problem med namnet i sig, jag har bara svårt för att sätta upp en "namnlapp i hjärnan" för henne, och lyckas jag inte med det kommer hon för alltid att kallas katten eller kissen av mig, och det vill jag inte. Obestämd

Det känns lite konstigt här hemma nu, men förhoppningsvis går det över när allt lagt sig, och jag slipper sitta på nålar för att se var hon och Wikus (hunden) är. (Han är nyfiken och hon är lite rädd, men de kan vara nära varandra under uppsikt.)

Ixectrona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Resan hem.

Ödlan
0

Superfin katt!

Ja det här med namn är inte lätt, min första katt hette Kissen, kom inte på nåt annat.

Katterna här hemma har ju sina namn men när jag pratar med dom (ingen annan hör på) så har dom andra smeknamn. Det är inget jag bestämt utan det har liksom bara blivit så Skäms

Dom heter då

Toulouse - Tuss, Tusset el Tussegull

Algot - Pupp el Puppo

Ester - Esterfjun, Fjun el  Fjuno

Love - Loov el Lovi

Det är alltså ingen annan än katterna som hör att jag kallar dom detta Skäms

Tondra är ju ett jättefint namn. Kanske kommer du på nåt annat bra smeknamn ni kan använda till vardags Glad

Kinne
0

Grattis till en underbar katt-ras! Hoppas att Julies tjej kommer att trivas hos dig (:

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se