Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1847 ggr
thildatessie
0

Underviktig katt mjau...

Hej! Blir många inlägg nu när jag går runt och funderar hela dagarna Flört

Min katt Tusse ser väldigt smal ut, kan lägga in bild ikväll. Han får Mjau blötmat minst 3 gånger per dag frukost-lunch-kväll. Han är föredetta vanvårdsfall och är en kastrerad hane på lite över 1 år. Han har utretts för sjukdomar i magen för att båda hade kontant diaree i ca 5 månader efter att jag fått hem dem från katthemmet. Så han är grundligt undersökt av vet. Ska ringa vet nu efter lönen och prata med dem då han har tappat liite päls under hakan och vid morrhåren. Ska höra vad dem säger och tror dem som jag att det är foderallergi så ska jag testa mig fram själv. Han är nu helt återställd i magen men jag tycker att han ser ut att ha tappat vikt sedan sist då han vägde lite över 3 kg.. Måste tillägga att dem var små från början.

Någon som har haftproblem med att få katten att stanna på sin vikt när dem endast äter Mjau Blörmat?

Lusthan
0

Jag har två katter som väger runt 2,8-3,5 kilo. Honan går ner när hon får en allergisk reaktion och väger då rum 2,8 kilo. Skulle hon gå ner mer så skulle jag börja ge fetare mat som tillägg. Fläskfärs, äggulor, laktosfri grädde bland annat. Men ring veterinären i alla fall och se vad de tror. Efter problemen med magen kanske det kan vara någon brist på något och det kan ju vara svårt att lista ut själv utan prover.

thildatessie
0

#1 okej! Får se vad dem säger. Laktosfri grädde var inte så väldigt populärt här. Har smsat sambon så han köper ägg på väg hem och färs är Tusses favorit!Flört

Lusthan
0

Eftersom att tarmen troligtvis inte mår jättebra sen innan så testa absolut inte vanlig grädde bara. Det gör nog inte saken bättre. Annars är det bara att ge blötmaten men ge fläskfärs, fläskkottletter med ben och annan fet mat och se ifall det hjälper med vikten till du fått tag i veterinären. :-)

thildatessie
0

#3 Nejnej det vet jag Flört Tack så jättemycket för dem bra tipsen!

Lusthan
0

:-) Det kommer nog bli bra skulle jag tro. De är rätt tåliga katter. :-)

thildatessie
0

#5 japp, :)

BARFmycat
0

Äggula med lammfärs eller fet nötfärs är bra viktbooster. Blanda iordning och tillsätt 30% till kosten på Mjau varje dag.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

thildatessie
0

#7 Tack!!