Leka först, äta sen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stella satt utanför fönstret och jamade nu på kvällen. Hon ville att man skulle komma ut så hon fick visa sitt fina byte, en liten sork. Visst borde man inte tycka det ser roligt och sött ut när katten torterar sitt byte men som hon höll på glömde man snabbt att den inte var död.
Filmade ett litet klipp (på klippet är sorken 100% död) när hon hade superkul med att leka med maten. Katter är grymma djur men ack så älskvärda

Katter är inte alls grymma djur, de har en så utpräglad jaktinstinkt att de trots flera århundraden och generationer av avel fortfarande har den kvar inte nämnvärt förändrad jämfört med sina vilda släktingars.
Kattdjuret är så av naturen programmerat att de inte kan motstå frestelsen av att fälla ett byte om de har möjlighet, även om de är proppmätta. Det som vi då får se när vi har våra tama katter som vi ser till är regelbundet utfodrade, är katter som tagit ett byte som de egentligen inte vill ha för att de är inte hungriga. Då passar de istället på att ha lite roligt med det, vad ska man annars ha det till?
En katt som är ordentligt hungrig och jagar för att få i sig mat leker inte med bytet, utan äter det på en gång.
Lite kuriosa om varför de gör som de gör, djuren!
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Vad roligt hon har med den lilla musen. Till kattens försvar får man dock komma ihåg att katter inte har förmågan att se sitt byte som en annan kännande varelse, så det är egentligen omöjligt för en katt att vara grym på det sätt vi människor kan vara.
Sajtvärd Katter iFokus
#1 Tack jag har undrat över det faktiskt
#2 Jag vet men jag som kan se hennes byte som en annan levande varelse kan ju tycka det är grymt ur mitt perspektiv men jag har inget emot att låta katten vara just en katt och göra vad den gör bäst under de förutsättningar den har