Kastreringsdags
Sådär. Torsdagen den 30:de Augusti ska båda småpojkar in för sin andra vaccination, och kastreringen.
Vet att dom inte ska äta kvällen innan och allt sånt, men… är det något jag bör tänka på efter? Några tips/råd?
Finns det några vanliga förändringar som sker när man kastrerar små katthanar?
Tacksam för svar. :)
Also; Eftersom jag som sagt inte får ge dom fast föda natten/kvällen innan vi ska in, så undrar jag om det finns något näringsrikt flytande jag kan ge dom istället?
Från och med midnatt ska de vara fastande. De får ha tillgång till vatten.
något som inte ja inte visste om när min misse hade vart sövd så får dom inte äta något förens dom inte e groggy alls längre, för då kan dom sätta i halsen å kvävas… sen så att stänga in dom på typ toalätten efteråt på en handduk då båda ja har tagit till kastration har kissat på sig efteråt å då e de ju lätt att städa den lilla ytan.
#3: Tack, bra tips :) Ok, så ingen mat före, och ingen mat efter innan dom kan iaf gå utan att ramla :P Handduk på golvet inne i badrummet. *Nickar*
Det kan jag fixa :)
du kan ju oxå ställa in toalådan på toan om du vill de har min vet sagt till mig att göra men de har aldrig vart nån som kissat i den ändå ;) men de kanske dina gör men ha en handduk ifall olyckan e framme ;)
Så länge katterna vinglar skulle jag låta dem sitta kvar i sina burar med stängd lucka. Dem har annars en tendens att vilja klättra, hoppa och gå som vanligt fast dem inte kan det. Har du en duschkabin är det jättebra att stänga in dem där istället tills dem är sig själva igen.
Förändringen på min lilla rufus är att han blev lugnare, alltså han busar fortfarande med sin kattkompis hejvilt så att man nästan tror att de ska rasera hela lägenheten för mig haha. Men han är lugnare mot människor, han blir inte sur lika ofta och bits, han brukade bitas väldigt ofta innan när man klappade honom fel eller om man klappade när han inte ville det. Jag tycker att han fortfarande är sitt vanliga jag, fast mer harmonisk och ser allt med lite lättare ögon ungefär 
Små stjärnor lyser också i mörkret.