Vad tycker ni om detta?
Jag tycker det verkar som att Aftonbladet lider av nyhetstorka om de anser att det är värt att informera om att katten är ett rovdjur…
Sajtvärd Katter iFokus
Det hade ju varit fint om de hade kunnat lägga in några praktiska tips på hur man som kattägare kan skydda fågellivet mot katten (om man önskar det) tex. genom att försöka hålla katten inne när fågelungarna hoppar ur sina bon och att man kan sätta upp klätterskydd på träd med kända fågelbon.
Jag tror tyvärr inte att gemene man tänker på att deras gulliga katt kan vara med och skada den lokala faunan.
Fantastisk artikel! 

Ungefär som att utreda vattnets betydelse för sjöfarten… 
Dom glömde nämna hur många möss och råttor som katterna fångar.
#4 Hehe det är ju ytterst oviktigt eftersom dom får fånga möss, men inte fåglar, harungar eller annat som folk gillar. Tycker lite synd om dom här katterna som får svälta när dom räknar med 2 byten per vecka
Jag undrar om det finns någon som tror att deras katt ute inte försöker jaga…
#4 Ja, och flugor!!! Dem kan ju t.o.m. innekatter mörda.
Sajtvärd Katter iFokus
Luktar nyhetstorka för att dryga ut lite i kommentarsfälten. Det är ju bra att aftonbladets reportrar iaf har lärt sig att katter är rovdjur eftersom det uppenbarligen är en nyhet för dem…
EXTRA EXTRA! Mordhotade Herr Fluga funnen mördad på fönsterblecket!
Insekterna i närområdet har rapporterat att de konstant känner sig iaktagna och att deras nära och kära spårlöst försvinner utan att myndigheterna lyfter ett finger. En insekt, som vill förbli anonym, påstår att myndigheterna till och med understödjer mördaren och förmedlar känslig information. Efter att ha noggrant studerat fönstren har tassavtryck kunnat lyftas och vi är sannolikt mördaren på spåren…Mysteriet tätnar.
Sry men kunde inte hålla mig 
Medarbetare - Halloween.ifokus
#7 Hahahhahaha, jag tror jag dör!!!!!!
Jag tyckte att det var en så onödig artikel så jag vet inte vad!
Min ena katt kommer hem med gräshoppor, flugor,fjärilar och trollsländor och lägger utanför dörren haha! Dom faller ju också offer för katterna
Inte en enda mus har han kommit hem med, den äldre katten kom hem med levande mus och gav till lillkillen, han visste inte vad han skulle göra med musen, till slut for han upp i luften och sprang raka vägen in i huset. Och lilla musen fick gå fri