Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2000 ggr
Zorro_Tiger
0

Galen hittekattunge!!!

Allt började för två veckor sedan då jag och min pappa kom körande p en 90 väg klockan 11 på kvällen. Vi ser något som sitter mitt på vägen och det sitter kvar när vi kör förbi så vi vänder om och ser då att det är en kattunge, inte äldre än 3-4 veckor och den är blodig över munen/nosen. Vi tar in den i bilen och går sedan och kollar lite snabbt i diket efter en mamma eller fler kattungar. Sedan ringer vi våra kompisar som kör framför och de både kan mycket om kattungar så de stannar på en mack längre fram. Macken är stängd men vi hittar en liten servett som vi försiktigt baddar med. Sedan så ringer pappa min storasyster som ska komma bort med grejor ( blötmat och låda och två leksaker ) Allt går bra med katten och vi har bestämmt oss för att behålla den. Vi har fler grejor än de vi fick av dem så det är fixat. Men vi har ett problem. Denna katten är GALEN hln har så sjukt mycket spring i benen och hon rivs och bits. Hon blir ohanterbar och därför så får hon vara ganska mycket i sin transport bur för det går heöt enkelt inte att ha henne lös :'( P.S: Hon är ca 6 veckor nu.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

vinteralvan
0

Alla kattungar har mycket spring i benen så det är inget konstigt. Att hon rivs och bits beror nog på att hon inte är van vid människor och är rädd, att dessutom bli av med sin mamma så tidigt gör att hon är väldigt otrygg.

Zorro_Tiger
0

Hon är INTE rädd! Hon var tam redan när vi hittade henne för hon vinglade fram till mig när vi gått av bilen!

EddaM
2

När ni hittade henne kanske hon var i chock och betedde sig alltså inte normalt. Man får inte ha en katt instängd i en transportbur! Om man inte är på resa. Klarar ni inte av det så kontakta de närmaste katthemmen och be dem ta den.

En kattunge springer omkring och leker, hoppar och skuttar, hänger i gardiner och har ner saker. Att den kan bitas och rivas beror nog på att den inte är van vid människor som sagt. Ta det försiktigt med den och ge den go mat och kärlek. Ta inte i den för mycket om den inte vill det. Ge den godis och annat så den vänjer sig vid er och lär sig att ni inte är farliga.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Zorro_Tiger
0

Ja hon var i chock! Det sårar mig när ni säger att hon inte är van vid människor, Hon litar på oss bara som exempel så har jag varit hemifrån i 4 dagar och när jag kom hem blev hon jätte glad!

EddaM
1

Hon har antagligen bara sett människor på håll innan ni hittade henne, därför är hon inte van vid människor. Hon har inte fått kärlek av någon innan ni tog hand om henne. Därför tar det ett tag innan hon litar helt på er och inte biter. Sedan Leker gärna kattungar gärna med klorna och tänderna. Det gäller att lära sig läsa av katten. Men ha henne INTE mer i transportburen.

S*Luddhuvet´z

Josefa
4

Kattungen får absolut inte hållas instängd i en transportbur. Och den behöver växa upp med andra katter, helst jämngamla också, för att den ska kunna utvecklas till att bli en normalt fungerande katt.

Zorro_Tiger
0

HON LITAR PÅ OSS! Och det sårar mig dortfarande när ni säger så! Och jo vi måste ha henne i transportburen ibland!

Lusthan
8

Van vid människor måste den ju vara när de haft den i flera veckor… Däremot så behöver den uppfostras av en vuxen katt som säger till när den bits och rivs för hårt. Den kommer aldrig lära sig i en transportbur utan behöver vuxna katter omkring sig för uppfostran. Det är dessutom olagligt att slänga in katten i buren när man inte reser någonstans. Känner ni någon med vuxna katter som kan ha den i några veckor så tror jag problemet löser sig.

MonicaLagerquist
2

Lillkatten behöver en annan katt att busa och lära sig hur en katt ska uppföra sig.

Att stänga in kattungen i transportburen är olagligt.Katter får bara förvaras i bur i samband med transport och på kattutställning.

Stolt ägare till tre La permer

Zorro_Tiger
0

Kan någon medarbetere eller så ta bort tråden då jag Bara blir sårad?

vinteralvan
3

Vi menar inte att såra dig men du måste förstå att det är olagligt att stänga in en katt på det sättet ni gör om ni inte klarar av att ha den lös så måste ni hitta någon annan som kan ta hand om den, en som redan har en vuxen katt som kan uppfostra den lilla.

Lusthan
5

Fast du gör fel och det är olagligt att stänga in katten på det viset. Du blir upplyst om vad som är okej och inte okej. Det är jättebra att ni tog med katten hem men ni klarar inte av situationen och låser då in katten. Den kommer bli värre och troligtvis fruktansvärt hårdhänt som vuxen om ingen annan katt talar om för den när den tar i för hårt. Har ni ingen vuxenkatt så skaffa en till katt då som kan hjälpa er. Kattungar är för övrigt vilda och galna, de lugnar ner sig men det kan ta upp till två år enligt egen erfarenhet innan de slutar välta blomkrukor och den värsta energin lägger sig och de beter sig som vuxna katter. Ni behöver hjälp.

EddaM
5

Jag förstår inte varför du blir sårad. Vi säger bara som det är. Läs några böcker om katter då. Kontakta en beteende expert. Men stäng inte in den i en transportbur. När ni stänger in den så lagrar den dessutom energi och frustration och då blir det bara värre och värre. Varför inte stänga in den i ett rum istället? Där den har låda, mat och vatten?

S*Luddhuvet´z

Niiinah92
1

Att stänga in kisen i transbortburen löser för det första ingenting och för det andra är det synd om kattungen då den behöver röra på sig och ha sällskap, inget av det finns i en transportbur.

Skulle du inte kunna filma hur den beteer sig så folk här bättre kan hjälpa? För som det låter så verkar kisen bara vara en vanlig, lite småskygg kattunge med massor av energi som den gärna vill göra av med.

Zorro_Tiger
0

Men alltså transport buren är ju inte ens stängd så varför skulle den må dåligt??? Och nej jag tycker fortfarande inte det är Schysst när ni säger att jag låser in min katt!! Bara man bär henne till transport buren så somnar hon och DÅ stänger jag! Och om hon sedan vaknar så får hon såklart komma ut. Det är inte så kul när ni pekar ut mig som jag var värsta sortens djurplågare! Sedan så är jag ny på sajten och då är det inte så kul om man ska behöva bli sårad direkt! :'(

annzoo
4

Då ts är 11år enligt sin buke info så kan jag först om h*n blir lite sårad. Jag vet inte om det är du eller föräldrarna som stänger in den i en bur men som flera redan sagt är det olagligt. Om de nu är så att katten behöver stängas in låt den bli instängd i ett rum med mat, vatten och kattoa. Men de allra bästa hade varit att en vuxen katt kan lära den kattspråk då katten mest troligt kommer utveckla problembeteende som tvuxen.

Mina kattungar har redan börja klättra klättra tidigt och vid 4v tar de sig upp i sängen och högst upp på ett golv-till-tak klösträd. Vid 6v har vi fått plocka ner kattungar från högst upp på gardinen :)

Undvik att leka med kattungen med händerna, lek med leksaker du kastar eller på tex en pinne. Lär kattungen att det inte är ok att bitas..pip till när den bits och gå där ifrån tex

Zorro_Tiger
0

Men jag stänger ju nie buren så då är det ju inte olagligt? :P

Torparmor
5

Hur menade du när du skrev    

"Hon blir ohanterbar och därför så får hon vara ganska mycket i sin transport bur för det går heöt enkelt inte att ha henne lös"? Om du sätter in henne i buren men inte stänger dörren kan hon väl komma ut när hon vill och vara lös?

Du skriver oxå "Bara man bär henne till transport buren så somnar hon och DÅ stänger jag! Och om hon sedan vaknar så får hon såklart komma ut."  Varför stänger du överhuvudtaget?

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Seglarina
2

Hej TS

Som sagt här förrut är att kattungar är små "terrorister". Jag hade 4 vid ett tillfälle och det är ett stort jobb. En kattkompis är naturligtvis jättebra, inte mer jobb egentligen än en. Om ni bestämt er för att ha katt skulle ni kanske kunna ta hand om en trygg hemlös katt från något katthem som kan uppfostra kattungen.

Sen vill jag också säga att jag hade 4 syskon som hade sin mamma och föddes hemma hos mig (mamman blev inte dräktig när hon var min eller hos mig, är kanske bäst att påpeka). Alla 4 var väldigt olika när det gäller hur de kunde hanteras. En tjej, blev lugn áv att bäras, slog sig till ro och tittade runt sig. Två hannar var väldigt keliga men ville helst inte bli burna men fogade sig.

Den fjärde kallade jag för ADHD katten, hon blev galen om man försökte bära henne. Det kändes som om han hade ca 150 klor som spretade över allt. Då har ju alla kattungarna fått samma uppfostran av mamman och mig. Min granne, som hjälpte mig med katterna övertog henne. Han har med mycket tålamod och med försiktiga steg under åren fått henne att lugna mer sig, men det har tagit tid.

Så det behöver inte vara så att hon inte är van vid människor, bara att hon är så. >precis som barn är kattungar olika.

Lycka till. Kattungar är fördjävliga…..och  helt underbara :-)

Rumblebee
1

Som det har påpekats så är kattungar jobbiga. Alla djurungar är det.

Att stänga in henne i buren kan bara ge motsatt effekt, det kan få henne att bli osäker på saker och ting, och inte få utvecklas normalt.
Nu vet inte jag vad som egentligen stämmer då du har skrivit att hon blir instängd för att hon är ohanterlig och inte kan vara lös, och senare så skrev du att hon bara blir instängd när hon sover men släpps ut så fort hon vill.

Att hon är ohanterlig som du kallar det, beror som det har sagts flera gånger, på att hon är en unge. Och även det att hon har skiljts från sin mamma och syskon alldeles för tidigt. Så hon har ju inte fått lära sig hur man ska bete sig som katt.
Det är därför det är viktigt att hon så tidigt som möjligt får umgås med andra katter så att hon har möjlighet till att lära sig att bli katt så att säga.

En annan sak som inte har med hennes betende att göra: Se till att vaccinera mot kattpest och kattsnuva. Och sedan se till att kastrera henne Glad Hon bör även IDmärkas och det kan man göra i samband med kastreringen, men vaccinering och kastrering är det allra viktigaste att få gjort.

[MonEnil]
1

Bra att ni tog hand om henne, men hon behöver vara med någon vuxen katt tills hon blir större. Det är bara andra katter som kan lära kattungar att inte bitas och rivas.

Zorro_Tiger
0

Tack så hemskt mycket 19 20 & 21! Min storasyster och hennes kille har en katt hona som är 1 år är det bra om Trisse (Som kattungen heter) får träffa den katten? :)

IceJossan
3

Hejhej! Jag förstår att det är jättejobbigt att hon håller på som hon gör. Och jag tror nästan bestämt att jag vet varför: Hon borde växa upp med syskon att busa och brottas med, och en mamma som lär henne hur man får och inge får bete sig som katt. När ni räddade hennes liv så gjorde ni en jättebra gärning! Men eftersom hon nu inte har syskon att brottas med så är det er hon anfaller eftersom ni är de enda som finns. Och eftersom inte mamman finns med så finns det ingen som på kattspråk kan lära henne vad som är okej och inte. Tyvärr är detta ett vanligt problem, och hur mycket ni än tycker om henne så kommer det bli värre. Värre, värre och värre ju längre tiden går. Hon kommer troligen få värre humörsvängningar än nu så att hon ena stunden vara gosig och plötsligt kan bli riktigt aggressiv och hugga ordentligt, för hon har inte fått lära sig hantera frustration av sin mamma eftersom hon är så liten. Ni har räddat hennes liv, nu är det upp till er att säkra hennes framtid också :) För att hon ska växa upp till en familjekatt måste hon få bo med en ny mamma och nya syskon tills hon är minst 12 veckor gammal. Ni kan göra det på två olika sätt: "Låna" hem en kattfamilj där ungarna är i samma ålder som din, till exempel via ett katthem så att ni är jourhem till familjen och får hjälp med omplacering av de andra sen. Eller det oftast snabbaste sättet: Leta efter någon som har en lämplig kattfamilj där din kattunge kan få bo tills hon är redo att flytta hem till er igen när hon är minst 12 veckor gammal. På så sätt så får ni er kisse, men att hon fått en BRA start i livet :) Det är det allra bästa ni kan göra för kissen och för er själva! Hänger du med på hur jag menar? Varför ni måste lämna ifrån er henne i några veckor eller ta hem en adoptivfamilj åt henne?

Silvestris
2

Nej, Trisse ska inte "träffa" den katten. Trisse behöver bo med andra katter. Det bästa vore en kattmamma med ungefär jämnåriga ungar så att Trisse kan bli uppfostrad av sin fostermamma och få leka med sina fostersyskon. Det krävs oerhört mycket för att ta hand om en så liten kattunge. Även om man gör sitt bästa är risken mycket stor att man inte lyckas tillgodose kattungens alla behöv. Kattungar behöver mer än mänsklig kontakt, mat och lek. Deras känslomässiga behov måste också tillgodoses och där räcker vi människor oftast inte till.

Jag rekommenderar att ni kontaktar ett katthem och kollar om de kan hjälpa er att finna en amma där Trisse kan bo tills han blivit 12 veckor gammal. Då kan ni få hem honom igen. Ett annat alternativ är att köpa en till katt. Antingen en kattunge (minst 12 veckor gammal) som iaf fungerar som sällskap och som lekkompis eller en vuxen katt som kan ta en fostrande roll.

AgnetaB
0

Tycker du har gjort en jättefin sak då ni räddade lilla Trisse(gulligt namn, ska jag stjäla till mina kattungar) o vill se foton på honom:)

Tycker du ska försöka ta till dig det som skrivs då väldigt många har väldigt mycket kunskap om hittekatter här o vill bara Trisses bästa ,precis som du.

[MonEnil]
0

#22 Ja, om ni inte kan hitta någon annan lösning vore det bra om han kan bo tillsammans med den katten tills han blir 3 månader.

Zorro_Tiger
0

Tack för alla tips men Det går inte :( Vi har inte möjlighet att göra det… Men vi kommer INTE lämmna henne ifrån oss. Om man hittar en liten kattunge på en 90 väg kl 11 på kvällen så är det meningen att ha katt. Jag och min pappa är sådana och vi skulle aldrig våga lämmna trisse ifrån oss.

Josefa
4

#27 Inte ens om katten mår dåligt av det? Varför inte ta och läsa på lite om vad en liten kattunge behöver, och sedan besluta vad som är bäst för den? Ni kan ju få tillbaka den sedan, när den är är redo att flytta till eget. Meningen med att ni hittade katten var ju kanske att ni skulle hjälpa den till ett bra fortsatt liv. Det får den inte om ni gör så som du beskrivit det. Den mår ju inte bra nu.

annzoo
1

#27 skaffa en äldre katt då? Om ni redan nu har problem kan jag lova att en katt som väger några kg kommer ni ha större problem med. Stor katt =hårdare bett=större skador än en kattunge på 6v.

föresten du skrev att katten var blodig över munnen/nosen i första inlägget. Vad sa veterinären att de kunde vara… tänkte om katten kan ha en skada som förstärker beteendet hos katten

[Emma--]
1

Ni kan ju få katten sen när den är redo? Den behöver få uppfostras av en äldre katt, och kan ni hitta någon med jämnåriga kattungar vore det ännu bättre :) Annars är risken stor att katten kommer få ännu mer problem. Vet en som tagit hand om en katt som var hemlös. Detta innan 12 veckors regeln kom och ungen fick flytta till dom före den blev 12 veckor, minns inte exakt hur lång tid. Man vet ju heller inte hur länge den var utan mamma innan heller. Idag så kan katten bara hoppa och attackera människors ben. Jag blev varnad att absolut inte klappa på magen. Han var en snäll katt annars, men med det problemet. Och då hade han ändå haft en viss tid med andra katter. Risken är stor att eran katt kommer få rejäla problem. Det kommer inte bli en trygg katt. Du kan läsa lite mer i den här artikeln http://katter.ifokus.se/articles/4d714794b9cb46222105c779-varfor-bor-kattungarna-vara-minst-12-veckor?articles-2

[Devya]
2

#27 Jag hoppas att du tar till det av det andra har sagt. Försök tänka på vad katten verkligen behöver så att ni kan sen få tillbaka en glad och fin kisse.

Ni hittade katten men kanske det var också meningen att ni skulle se till att han fick den bästa vården möjligen?

Det kan inte vara roligt att ha en katt som blir helt galen som ni måste lägga in i transportburen, eller hur? Det är heller inte bra för kissen att vara så här. Så jag hoppas verkligen att ni tar till er det alla andra har skrivit här. De är kattälskare allihopa.:) De vill bara det bästa och det vet du säkert också.

Tokyo
2

Ta inte åt dig, TS.

Personerna som skrivit hur det ligger till här är förmodligen kunniga när det gäller katter och framför allt kattungar.

Ta inte åt dig, ta till dig istället. Vi vill bara att du ska förstå hur det är, och hur du gör det bäst för Trisse.

Och snälla, stäng inte in henne i en bur.

mitzerl
2

Jag nästan ångrar att jag gick in och läste i tråden, jag blir så illa berörd av katter som far illa med kattägare som inte vill katternas bästa. Det är bara alltför tragiskt. Gråter

Till vilket pris skulle den här kattungen räddas om ni ändå inte vill ta hand om den på ett bra sätt och se till att den får en trygg uppväxt?

En kattunge på 6 veckor kan INTE stå på egna ben, den behöver trygghet av en mamma/fostermamma och syskon/fostersyskon fram tills åtminstone 12 veckor.

Så snälla, ta ert förnuft till fånga och tänk på KATTEN, och inte bara på er själva.

Zorro_Tiger
2

33# Kommer anmäla det du skrev!!! DU JAG TAR HAND OM MINA DJUR BRA OCH DU BEHÖVER INTE KOMMENTERA FÖR ATT GÖRA MIG LEDSEN!!! MIN KATT ÄLSKAR MIG OCH MIN PAPPA OCH DEN HAR ETT JÄTTE BRA LIV!!! HUR SKULLE DU SJÄLV KÄNNA DIG OM NÅGON SKREV SÅ TILL DIG NÄR DET INTE ENS VAR SANT??? DU HAR SATT SPÅR FÖR MIG RESTEN AV LIVET, SCHYSST "VÄRKLIGEN" SCHYSST DU SKA VETA ATT JAG SITTER OCH GRÅTER NU. HAR ALDRIG BLIVIT SÅ SÅRAD SOM AV DET DU SKREV! JAG HAR VARIT MOBBAD I 2 ÅR NU MEN HAR ALDRIG BÖIVIT SÅ SÅRAD SOM AV DET DU SKREV!!!

LoAEmma
1

TS, du skrev för att du ville ha hjälp med din katt. Vi vill inte dig eller katten illa, vi vill att ni båda ska må bra och det är därför vi kommer med tips till dig hur du kan få katten att bli mindre vild :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Ambrose
1

#34 Du behöver inte ta illa upp av det folk skriver här. De vill bara hjälpa dig och den lilla kissen att få en så bra start tillsammans som möjligt.

Du och din pappa har räddat kissens liv och det är något ni borde vara stolta över! :) men den lilla kanske behöver mer hjälp än av ni kan ge för att den ska bli en katt som kan känna sig trygg och lycklig för resten av livet.

Det är ingen som säger att ni borde ge bort er älskling och kattungen kommer inte sluta älska er för att ni låter den bo hos andra katter i några veckor. Jag tror istället att kattungen i framtiden kommer vara tacksam och älska er ännu mer. För om han får lära sig av andra katter hur man ska uppför sig så kommer ni inte behöva bli arga på honom eller liknande om han gör något dumt i framtiden. (t.ex. bitts och rivs för att han inte förstår att man inte ska göra så när man leker).

Att låta katten få en så bra start på livet som möjligt skulle vara erat sätt att visa hur mycket ni bryr er om honom och det är något han kommer ge tillbaka tusen gånger om! :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

mitzerl
11

Du får gärna anmäla om du vill, jag kan inte se att jag skrivit något som bryter mot reglerna här. Och jag kommenterar verkligen inte för att göra dig ledsen, för det är nämligen inte dig det handlar om här, det är KATTEN.

Du borde kanske själv lyfta upp blicken en smula, från dig själv och dina känslor till katten. Är inte din katt värd att få det bra när du nu ändå räddat livet på den?

Jag svarar utifrån det du skriver i tråden, att du stänger in katten i buren för att den är ohanterlig och dessutom inte vill att katten skall få en trygg uppväxt hos en amma. Och detta är mycket beklagligt, för kattens skull. Den är ju bara sex veckor!

Du är 11 år vad jag förstått, försök att föreställa dig att du skulle flytta hemifrån nu och bo helt ensam utan din pappa eller någon som hjälper dig. Är inte den tanken skrämmande? Precis så är det för din katt. Den behöver en kattmamma och kattsyskon tills den är redo att stå på egna ben.

Egentligen vore det kanske bättre om din pappa kom hit och skrev, eftersom det är han som har ansvar för katten och inte du.  Du är fortfarande ett barn som reagerar på barns vis och då blir det svårt att diskutera här. Man måste kunna lyfta blicken från sig själv till det det handlar om, nämligen katten.  Det är det som ett ansvarsfullt kattägarskap handlar om.

Zorro_Tiger
0

Snälla kan inte någon Medarbetare bara ta bort tråden! Eftersom mitzerl har satt spår i mig för resten av mitt liv vill jag inte veta av denna tråd mer!

Aztrya
2

#38: Ta ett djupt andetag, lämna forumet en stund, och tänk sedan efter långt och länge.
Se din kattunge som en liten människa nu. Tänk dig att du själv är 3-4 år och allt du har att  leka med är tonåringar dom kommer finna dig jobbig efter ett tag.
Kattungar busar och leker för fullt. Mina två pojkar på 5 och 6 månader driver mig till absolut vansinne. Men gud vad underbart det är.

Din katt älskar er, och jag lovar att den är tacksam (På det sätt katter kan vara), men… en kattunge behöver oftast mer än vad vi människor kan ge dom. Du älskar inte din kattunge mer för att du hittar en tillfällig fostermamma, tvärt om. Du älskar den mer. För ibland måste vi göra saker för djuren som kan göra oss själva ledsna.

Jag hade en liten mus som jag skänkte bort, då jag insåg att jag inte kunde ge honom vad han förtjänade.

Så, om inte en fostermamma, leta efter en annan kattunge, eller vuxen katt, och på så sätt ge din lilla familjemedlem det bästa hemmet den kan få. Annars kommer du tyvärr fortsätta ha en smått galen katt ett rätt bra tag till, kanske även tills den dör.

Niiinah92
5

#38 det är svårt att skriva till en 11 åring, hjälp kan lätt ses som kritik så läs verkligen igenom vad folk ha skrivit och försök se det ur deras perspektiv (även om mitzerl var onödigt hård).

Min gosse som fyller 1 år om mindre än en månad fick jag hem när han var mellan 6-8 veckor gammal. Jag hade inga planer på att skaffa ytterligare en katt, det skulle bara försvåra saker och ting för mig. Sen började han bita i händerna, klänga i benen osv. Jag fick bukt på det genom att helt enkelt inte tillåta det, han åkte ner om han gjorde så. Dock dröjde det inte många veckor innan jag tog hem en katt till, tanken var bara att vara jourhem så han fick sällskap under den mest kritiska tiden för en kattunge. Efter jourkatten blev det dock en permanent kompis för jag insåg hur mycket min gosse behövde sällskapet och jag är alltid beredd att göra vad som krävs för att han ska må bra.

Vår relation har inte förändrats av att det kom in en annan katt i vårt hem, han älskar mig som en kattunge älskar sin mamma och är fortfarande en stor mammagris men han är så mycket lyckligare och framför allt lugnare av att ha en kattkompis att dela vardagen med. Tack vare att han fick en kompis är han nu en stabil, otroligt trygg och mysig kattkille som kan kattspråket till perfektion. Du hittar absolut ingenting med honom som visar på att han hade varken mor eller syskon från så tidig ålder.Glad

Så om du (och självklart din pappa) ser till vad som är bäst för kattungen så skaffar ni en kompis antingen i samma ålder eller en äldre katt. Eller så lämnar ni tillfälligt bort henne till någon som har andra katter hon kan leka med och lära av och tar hem henne sen när hon är redo. Det är vad att ha ansvar om ett djur handlar om, se till djurets bästa och handla efter det.

Ni var jättesnälla som tog hand om lillan och det var duktigt gjort men nu ligger ansvaret på er att ge henne en bättre fortsättning än start.

IceJossan
2

Om ni älskar katten så måste ni ge den en fostermamma. Det spelar ingen roll att ni inte vill, ni måste göra det för annars kommer katten kunna bli rikigt aggressiv omnpgra månader!!!! Då är det inte små riv och smågnagande på händerna, utan då kan hon hugga så att ni gång på gång måste åka in till akuten för att få penicillin. Om ni behåller henne nu så kommer hon förmodligen bli sån. Om ni lämnar henne till en kattmamma, åker dit ofta och hälsar på och sen tar hem henne när hon är 12 veckor så kommer hon förmodlige bli en härlig familjekatt. Ni har räddat hennes liv, men genom att älska henne så mycket och vägra lämna henne ifrån er så kan ni förstöra hennes liv eftersom hon inte får den uppväxt hon behöver. Ni menar inte det, eftersom ni älskar henne, men det blir så ändå. Ni kan älska henne jättemycket men aldrig lära henne det hon behöver lära sig av en kattmamma.

Zorro_Tiger
0

Som sagt, Kan någon Medarbetare ta bort tråden?

Inlägget är låst för nya kommentarer