Vilka överlevare katter är!
Jag vill berätta om min min katt, som trillade ut från femte våningen (ca 12 meter ner).
Jag var ute och letade i fem dagar tills jag äntligen såg henne. Det var 5 hemska dagar måste jag säga. Jag trodde hon låg död någonstans.
På 6e dagen lyckades jag fånga in henne i en kattfälla, hon var alldeles för rädd för att ens känna igen mig.
Hon var helt och hållet oskadd, förutom två skadade klokapslar som inte behövde annat än rengöring med vanligt vatten för att bli fina igen.
Jag trodde hon hade brutit varenda ben i kroppen och låg och förblödde invärters under någon balkong, men nästan helt oskadd kom mitt lilla troll hem.
Vilka överlevare katter är! Helt otroligt!
Vilken tur att det gick bra! :) Var det något fönster som glömts bort eller?
hönsnät utanför vädringsfönster fungerar utmärkt. Som du säkert redan vet och har är att det är lag på innätade balkonger om man bor så högt som du gör (över 5m).
/Fridaybrew
Jag har två småfönster med spärr som jag har haft öppna med en liten springa ända sedan jag flyttade in utan problem.
Hade öppnat det ena fönstet vid datorn en aning mer eftersom det var så varmt när jag satt och jobbade och glömde sedan återställa det.
Då var springan så stor att lillflickan kunde få mellan tassen och trots spärren har hon lyckats trycka upp fönstret tillräckligt för att ta sig ut. Jag kände på fönstret efter detta och tar man i så kan man faktiskt öppna fönstret trots spärren. Detta hände då jag sov. Hon var borta på morgonen när jag vaknade.
Jag känner till lagarna :) Detta händer aldrig igen kan jag garantera!
Har ingen balkong btw! Annars hade den givetvis varit innätad!
Fy vilken panik jag hade haft! Du får säga åt katten att inte hitta på såna saker :P
#5 Haha, jag hade panik vill jag lova! Det var verkligen en pärs… Men nu är hon iallafall tillbaka som om inget hade hänt :D trodde aldrig jag skulle få se henne igen.
#6 kan tänka mig det. Och kan tänka mig känslan när du hittade henne :)
Oj tur att hon klarade sig så bra. Ibland undrar jag om katter verkligen har nio liv. Annars är det gott läkekött och otrolig mycket tur.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Katter är starkare än vad man tror! :) Mina föräldrar har en 15 veckors kattunge som har kommit på hur man ska öppna deras altandörr trotts att den har spärr och riktigt trög! Han lägger bara tassarna utanför dörren och drar sig ut och gör springan större! xD Stark liten rackare :P
Otroligt skönt att din lilla tjej kom hem oskadd! Busfrön! :P
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se