Färg på pappan?
Jag har en blandras kille på 2 år. Hans mamma är en sköldpadda och själv är han röd/kanel vit tabby. Han är en blandning mellan huskatt och någon orientalkatt (ej siames).
Tjejen som hade ungarna kom inte ihåg vilken ras det var, för det var hans mormor som var någon"oriental" katt! Hon var tydligen sköldpadda också. I denna kullen han kom från var det tre ungar, en helröd tabby hane och en mörk stålgrå hona och så min kille. Sen sa hon att hans pappa var en grårandig huskatt.
Eftersom jag är dålig på färger, så undrar jag om någon av er vet om denna grårandiga hankatt verkligen kan vara pappa till dessa ungar? Inte för att det spelar någon roll, utan för att det kunde vara kul att veta!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kan du inte lägga upp en bild på din katt så vi får se vad den har för färg.
Röd och kanel kan en hankatt inte vara då kanel är en svartbaserad färg och är katten röd och kanel så är det ju en kanelpadda.
En hankatt ärver grund färgen efter sin mamma.
Eftersom att mamma katt är en padda så har han ärft den röda färgen från henne.
Pappakatt har givit honom mönstret och det vita om inte mammakatt också har vitfläck och mönster.
Så pappa katt är alltså svart vit och mönstrad eftersom att det i kullen fanns en svartbaserad hona den stålgrå.
Hade det varit en röd hona i kullen så hade vi vetat att pappakatt var röd.
Stolt ägare till tre La permer
Tack för svar, jag kan tyvärr inte lägga upp några bilder. Har inga sådana "grejer"
Får nog be om ursäkt, sköldpadda är väl röd-svart-vit eller? Hans mamma är svart-röd melerad. Så nu kanske färgerna stämmer bättre.
Har tittat lite nogare på hans färg och vill nog ändra det till kanel med mörkare beige mönster och vit.
Det är inte lätt det här med färger, sen har jag nog blivit hemmablind som man brukar säga 
Du får gärna skriva igen om de nya beskeden på färger, om du har tid och lust.

Om du har bild på katten på din dator behövs inga "grejor" för att lägga upp den.
Kanel är en väldigt ovanlig färg så den tror jag inte att din katt har.
En sköldpaddsfärgad katt är en katt med en rödbaserad färg och en svartbaserad färg.Sen kan den vara med eller utan vitt och med eller utan mönster.Hankatter kan normalt sett inte vara paddor.
Sen kan katten vara svartsköldpadd,blåsköldpadd, lilasköldpadd ,chokladsköldpadd , kanelsköldpadd eller fawnsköldpadd.
Så här ser min kanelpaddstickade La perm fröken ut.
Stolt ägare till tre La permer
#2 skulle vilja se en bild på katten..tror faktiskt mer på att katten är cream än kanel…
Har ingen bild på honom i datorn.
Den mörka färgen din sötnos har på ryggen har han också, sen är den uppblandad med mörkare beige i ränder och M:et i pannan är denna mörka färg också. Magen, tassarna och halsen upp en vit strimma till en vit morrkudde och halva näsan är vit. Sen har han en liten svart fläck på nosen ca 3mm lång 1mm bred, svarta fläckar på den rosa nosen.
Det är kul med era svar men det är ju svårt, skulle velat kunna lägga upp en bild på honom.

Kan du inte ta en bild på honom då?